Iphone 6 Plus skalar ned grafiken

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples nya stora Iphone 6 Plus utgår från grafiska element i retinaupplösning i så kallad 3X, men skalar ned det hela något för att få plats på bildskärmens upplösning på 1 920 x 1 080.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-12 19:54

Detta är vad MacBook Pro Retina gör idag också beroende på vilken skalning man väljer vid användning. Lite synd att man bryter "perfekt skalning" men förståeligt.

Men för en HD-film blir det pixel by pixel? Dom har ju valt HD-standardens upplösning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-12 21:18
Ursprungligen av Demiurgen:

Men för en HD-film blir det pixel by pixel? Dom har ju valt HD-standardens upplösning.

Kanske / det beror på är nog svaret där. Jag skulle tro den skalar hela GUI:t 3X och sedan ner igen. Att skala vissa element separat låter väldigt krångligt. Men när man går över till en film i fullskärm kan man nog behandla hela den utan med 1:1 mappning.

1
Bevaka tråden