Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt U2 album gratis via Itunes

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

U2 spelade en låt under Apples presskonferens under tisdagskvällen och meddelade att deras nya album finns gratis att ladda ned via Itunes. 99mac reder ut hur du bär dig åt.

Läs hela artikeln här

Jisses vilket dyrt reklamtrick :-D. Snyggt jobbat - cool ide och det driver kanske ett gäng till till Appler-ID och biotopen. Detta måste vara ett av historiens dyraste punktinsateser inom reklamen - betydligt dyrare än spottar på WordSeries (eller vad det heter - sportevenemanget som är gigantiskt i USA...Apple köpte spot där vid släpp av Macintosh). Detta måste ha kostat Apple en eller ett par hundra miljoner kronor.

Ursprungligen av Demiurgen:

Jisses vilket dyrt reklamtrick :-D. Snyggt jobbat - cool ide och det driver kanske ett gäng till till Appler-ID och biotopen. Detta måste vara ett av historiens dyraste punktinsateser inom reklamen - betydligt dyrare än spottar på WordSeries (eller vad det heter - sportevenemanget som är gigantiskt i USA...Apple köpte spot där vid släpp av Macintosh). Detta måste ha kostat Apple en eller ett par hundra miljoner kronor.

Fast bara för att 500 miljoner anv "kan" ladda ner skivan lär det vara en bråkdel som gör det. Misstänker att apple får betala en klumpsumma till skivbolaget för verkliga nerladdningar under perioden den är gratis..

Du har rätt - jag fattade inte att det var tidsbegränsat :-D. Men det måste ändå vara en mycket dyr reklaminsats. Mycket. Eller så har Bono dealat så att Apple pyntar fett till The Poor People (det är därför dom andra i bandet ser så sura ut)

Ursprungligen av lilledanne:

Fast bara för att 500 miljoner anv "kan" ladda ner skivan lär det vara en bråkdel som gör det. Misstänker att apple får betala en klumpsumma till skivbolaget för verkliga nerladdningar under perioden den är gratis..

På iOS räcker det med att gå in i Musik-appen så ligger albumet där färdigt att streamas via iCloud eller ladda ner. Man behöver inte gå omvägen via iTunes.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-10 17:30
Ursprungligen av Sperious:

På iOS räcker det med att gå in i Musik-appen så ligger albumet där färdigt att streamas via iCloud eller ladda ner. Man behöver inte gå omvägen via iTunes.

Jag behövde gå in i Inställningar > Musik och slå på "visa all musik" innan albumet syntes på telefonen.
Och på datorn: iTunes > Inställningar > Visa inköp i iTunes-molnet.

Ursprungligen av IngoX:

Jag behövde gå in i Inställningar > Musik och slå på "visa all musik" innan albumet syntes på telefonen.
Och på datorn: iTunes > Inställningar > Visa inköp i iTunes-molnet.

Japp. Samt vid behov även kryssa i "Leta alltid efter automatiska hämtningar" och "Automatiska hämtningar - musik".
http://www.99mac.se/forum/p/2208979

Ursprungligen av Demiurgen:

...betydligt dyrare än spottar på WordSeries (eller vad det heter - sportevenemanget som är gigantiskt i USA...Apple köpte spot där vid släpp av Macintosh).

Du tänker nog på Super Bowl, dvs. finalen i NFL.

Ren spekulation från min sida, men det kan vara en gest från U2:s sida som "tack" för Apples engagemang i Product Red.

Ursprungligen av HåkanE:

Ren spekulation från min sida, men det kan vara en gest från U2:s sida som "tack" för Apples engagemang i Product Red.

Mest troligt.

Ursprungligen av lilledanne:

Fast bara för att 500 miljoner anv "kan" ladda ner skivan lär det vara en bråkdel som gör det. Misstänker att apple får betala en klumpsumma till skivbolaget för verkliga nerladdningar under perioden den är gratis..

Laddar ner?

Oberoende om du laddar ner ligger albumet i din köpta lista och kan laddas ner när du vill.

Nja, att belöna ett av världens rikaste företag för att dom varit snälla är inte Bonos grej, och Cook vill nog inte ha det så. Apple har nog lovat något.

Ursprungligen av HåkanE:

Du tänker nog på Super Bowl, dvs. finalen i NFL.

Ren spekulation från min sida, men det kan vara en gest från U2:s sida som "tack" för Apples engagemang i Product Red.

Ursprungligen av Demiurgen:

Apple har nog lovat något.

Ja, att fortsätta med Product RED.

Ja, nåt sånt. Dom har bundit sig i framtid och inte belönats för dåtid. Det var det jag menade.

Ursprungligen av keptang:

Ja, att fortsätta med Product RED.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-11 09:40
Ursprungligen av keptang:

Mest troligt.

Knappast det, U2 lär helt klart dra in pengar och under apples keynote blev det ju klart att det är Apple som finansierar det. Hur mycket det är i reda pengar för U2 är en helt annan sak.

1
Bevaka tråden