Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kortfilm visar hur skrivborden utvecklats

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett kort videoklipp från Harvard Innovation Lab visar hur ett typiskt skrivbord har förändrats sedan 1980-talet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-08 18:54

Så ser inte mitt skrivbord ut... Skulle aldrig vilja vara utan sax, lim, tejp, böcker, bilder på väggarna.

Ursprungligen av TureB:

Så ser inte mitt skrivbord ut... Skulle aldrig vilja vara utan sax, lim, tejp, böcker, bilder på väggarna.

Men inte har du det framme på skrivbordet väll, hade köpt om det låg i en låda någonstans eller klipper & klistrar du mycket :D?

Lite fel blev det ju i filmen när Macintoshen _försvann_ vid årsskiftet 1983-84... De skulle ha börjat med en skrivmaskin istället.

Filmen stämmer...för oss esteter och nördar som verkligen hoppar på ny IT. Men för den stora majoriteten så är skrivborden fortfarande belamrade :-D. Jag vet inte varför...ibland är det nog för att dom vill se bizy ut...kolla vad mycket jag har att göra...många bollar i luften här. Den andra anledningen kan vara att många har ett patologiskt motstånd mot att slänga grejer...och man har stora svårigheter att avgöra vad som är bra att spara och vad som aldrig mera kommer till användning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-16 06:26
Ursprungligen av ibra_apple:

Men inte har du det framme på skrivbordet väll, hade köpt om det låg i en låda någonstans eller klipper & klistrar du mycket :D?

Ursprungligen av Demiurgen:

Filmen stämmer...för oss esteter och nördar som verkligen hoppar på ny IT. Men för den stora majoriteten så är skrivborden fortfarande belamrade :-D. Jag vet inte varför...ibland är det nog för att dom vill se bizy ut...kolla vad mycket jag har att göra...många bollar i luften här. Den andra anledningen kan vara att många har ett patologiskt motstånd mot att slänga grejer...och man har stora svårigheter att avgöra vad som är bra att spara och vad som aldrig mera kommer till användning.

Varför tror ni att det måste vara ett aktivt val? Alla har inte tid att städa undan varenda lilla gem och sitta och titta på en tom vit yta...

Skulle jag ha ett skrivbord som var lika tomt som det man tydligen ska sträva efter skulle jag tappa 50% av min tid till att lägga undan/plocka fram hela tiden.

Alltid lika roligt när folk reagerar på andra som gör saker på ett annat sätt än "normen"...

Nu har jag vare sig fax eller gem på mitt skrivbord, men desto mer av kablar, hårddiskar, scanner, papper från PPM, koddosa till banken osv osv...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-17 20:56
Ursprungligen av johan_tanying:

Nu har jag vare sig fax eller gem på mitt skrivbord, men desto mer av kablar, hårddiskar, scanner, papper från PPM, koddosa till banken osv osv...

Inga USB minnen? Jag har alltid ett halvt dussin liggande...

Jag har också ett antal moderna skrivare!! Man behöver inte mata in data i datorn och sedan skriva ut, nej dessa tar information direkt från hjärnan (telepatiskt tror jag) och skriver/ritar direkt på papper!!

Jag tror att normen är halvstökigt till stökigt - du tillhör nog "normen". Det är sådana som jag som måste ha symmetriskt och rent på skrivbordet - allt på sin givna plats och det är få grejer och det är snygga grejer - för att ens kunna tänka klart. Det är vi - asbergeresteterna - som är annorlunda.

Ursprungligen av TureB:

Alltid lika roligt när folk reagerar på andra som gör saker på ett annat sätt än "normen"...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-19 22:17
Ursprungligen av Demiurgen:

Jag tror att normen är halvstökigt till stökigt - du tillhör nog "normen". Det är sådana som jag som måste ha symmetriskt och rent på skrivbordet - allt på sin givna plats och det är få grejer och det är snygga grejer - för att ens kunna tänka klart. Det är vi - asbergeresteterna - som är annorlunda.

Jag ligger ganska långt åt andra hållet, kreativiteten har få gränser men jag tar väl hand om alla mina verktyg...

1
Bevaka tråden