Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad air tappar wifi ofta

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iPad Air som envisas med att tappa kontakten med det trådlösa nätverket. Wifi symbolen försvinner från vänstra hörnet och man blir offline. Har en iPad 2 utan detta problem också. Båda kör senaste iOS 7.1.2.
Börjar misstänka hårdvaru fel...
Finns inte många liknande fall på internet heller. Är jag ensam med trilskandes iPad air?

Ursprungligen av Firechild:

Har en iPad Air som envisas med att tappa kontakten med det trådlösa nätverket. Wifi symbolen försvinner från vänstra hörnet och man blir offline. Har en iPad 2 utan detta problem också. Båda kör senaste iOS 7.1.2.
Börjar misstänka hårdvaru fel...
Finns inte många liknande fall på internet heller. Är jag ensam med trilskandes iPad air?

Vad har du för router? Jag hade liknande problem med min Ipad Air och TimeCapsule. Men nu är det länge sedan och jag minns inte vad jag gjorde för att fixa det hela.

Byte av router löste problemet.

Ursprungligen av Firechild:

Har en iPad Air som envisas med att tappa kontakten med det trådlösa nätverket. Wifi symbolen försvinner från vänstra hörnet och man blir offline. Har en iPad 2 utan detta problem också. Båda kör senaste iOS 7.1.2.
Börjar misstänka hårdvaru fel...
Finns inte många liknande fall på internet heller. Är jag ensam med trilskandes iPad air?

Ursprungligen av Firechild:

Byte av router löste problemet.

Vilken router hade du och vad bytte du till?

Ursprungligen av keptang:

Vilken router hade du och vad bytte du till?

Jag hade en simpel D-Link router icke trådlös som gick vidare till en trådlös D-Link som stod som accesspunkt. Är inte hemma och kan se modellbeteckningarna , men gamla inaktuell prylar var det...
Den som fungerar klockrent är Telias vita standard router , av märket Thomson. Fungerar utan att jag har Telia. Färdig konfigurerad och klar, lösenordet till wifi stod på undersidan på en klisterlapp. Telia har tänkt till när de jobbar mot Svenne Banan

1
Bevaka tråden