Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En bra och LITEN 40" LED tv?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Jag behöver en ny TV för sovrummet. Den nuvarande som är 32" börjar ge upp. Eftersom den här har några år på nacken så har den ganska stor "ram" runt sig. Enligt simpel matematik så får en modernare 40" LED få plats (den sitter på en arm vid taket). Men vad skulle ni rekommendera?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-02 15:56

Har man inte höga krav så spelar det egentligen ingen roll vilken tv man köper nu för tiden.
Jag köpte en Finlux 22" för 1200:- till min husvagn och den presterar bättre än min Sasmung som kostade 8000:- då jag köpte den.

Finlux har jag ingen uppfattning om. Dock så är det ont om bättre recensioner på mindre tv-apparater.

Kikade på denna: http://www.samsung.com/se/consumer/tv-home-th...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-02 16:12
Ursprungligen av primu[s]®:

Finlux har jag ingen uppfattning om. Dock så är det ont om bättre recensioner på mindre tv-apparater.

Kikade på denna: http://www.samsung.com/se/consumer/tv-home-th...

Nu tipsade jag inte om Finlux utan ville ge min syn på att det spelar ingen större roll om man inte har superhöga krav

Ursprungligen av primu[s]®:

Hejsan,

Jag behöver en ny TV för sovrummet. Den nuvarande som är 32" börjar ge upp. Eftersom den här har några år på nacken så har den ganska stor "ram" runt sig. Enligt simpel matematik så får en modernare 40" LED få plats (den sitter på en arm vid taket). Men vad skulle ni rekommendera?

Jag väldigt nöjd med min samsung. Bra skarp bild; bra ljud; bra utbud via smart tv dock inte Netflix på den modell jag har.

Ursprungligen av primu[s]®:

...så har den ganska stor "ram" runt sig. Enligt simpel matematik så får en modernare 40" LED få plats

Om "smal ram" är det enda kravet, så är det svårt att göra någon rekommendation, för det finns för mycket att välja på. Det enklaste i det läget är väl att göra en sökning på Prisjakt, och visa listan _med_ bilder, och se om där är någon som du tycker ser bra ut.

Så här:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?&lb=s1845...

Ursprungligen av calinou:

Jag väldigt nöjd med min samsung. Bra skarp bild; bra ljud; bra utbud via smart tv dock inte Netflix på den modell jag har.

Vilken modell är det på din tv då?

Ursprungligen av primu[s]®:

Vilken modell är det på din tv då?

Den finns inte att köpa längre/cirka 1 år gammal. Det är en UEU46D (46 tum). På mediamarkt i Länna har de bra utbud och då jag var där sist ingick på vissa tv-modeller 6 månaders gratis på Netflix

Ursprungligen av calinou:

Den finns inte att köpa längre/cirka 1 år gammal. Det är en UEU46D (46 tum). På mediamarkt i Länna har de bra utbud och då jag var där sist ingick på vissa tv-modeller 6 månaders gratis på Netflix

Max 40" kommer att få plats.

Ursprungligen av primu[s]®:

Max 40" kommer att få plats.

Bara att välja och vraka.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?o=produkt...

Ursprungligen av keptang:

Jo, men det var ju lite det som var grejen med min fråga. Använda Prisjakt kan jag.

Ursprungligen av primu[s]®:

Jo, men det var ju lite det som var grejen med min fråga. Använda Prisjakt kan jag.

Du ser väl rätt bra där hur apparaterna ser ut, köper du från Samsung/Sony och andra kända märken så kommer du få en bra produkt.
Se även på betyg som folk gett modellerna.

Eller gå till en butik och titta (vilket brukar vara rätt kasst iofs då det är alldeles för ljus belysning).

Ursprungligen av primu[s]®:

Jo, men det var ju lite det som var grejen med min fråga. Använda Prisjakt kan jag.

Jo, men du anger ju inga andra kriterier än "smal ram". Du anger inte ens en ungefärlig budget. Då är det inte mycket vi kan säga. Då är Prisjakt (eller spana i butik) bästa sättet.

...vilket jag påpekade ett par timmar före keptangs Prisjakt-tips.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jo, men du anger ju inga andra kriterier än "smal ram". Du anger inte ens en ungefärlig budget. Då är det inte mycket vi kan säga. Då är Prisjakt (eller spana i butik) bästa sättet.

...vilket jag påpekade ett par timmar före keptangs Prisjakt-tips.

Jag tänkte om någon här inne faktiskt ägde en 40" som de var nöjda med och kunde rekommendera en specifik modell.

Allt beror, som många ovan sagt, på vad du vill ha för pengarna o hur mycket du vill betala. Här är en lista på apparater i storleksområdet 37->40 tum

Är du tex ute efter en tv m inbyggd bakbelysning, ambilight, så kanske det är Philips du ska välja. Vill du ha enkel anslutning till Sony produkter kanske det är en Sony du söker. Vill du betala 25'000 när alla andra kostar max 6000 så är Bang Olufsen ditt val

Jag har en 37" Philips m tvåsidig ambilight. Dock finns knappast min modell längre men jag är supernöjd med den. Den heter 37PFL7604/h...eller nåt i den stilen

Ursprungligen av primu[s]®:

...faktiskt ägde en 40" som de var nöjda med kunde rekommendera en specifik modell.

Det finns säkert många här som har 40-tummare som de är nöjda med. Men om de inte har köpt dem under de senaste veckorna, eller kanske ett par månader, så är ju risken stor att de inte finns till försäljning längre.

Vi har en 40-tummare som vi är nöjda med (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1729356). Men det är ju en utgången modell. Och vårt val av modell gjordes ju utifrån våra önskemål kring pris och funktioner.

Och att någon är nöjd med en viss modell, säger ju ingenting om vad du tycker om den modellen.

Mitt råd är att du blir lite mer specifik, för att vi ska kunna bli mer specifika. Så ange gärna en ungefärlig budget, och några önskemål om funktioner. Annars är djungeln av modeller alltför snårig för att vi ska kunna bli mer specifika i rekommendationerna.

Senast redigerat 2014-09-03 07:32
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-03 06:54

Swedx.se har billiga LED-TV. Min 40" är från 2006 (och kostade då 13000:-) och fungerar bra ännu. Det är visst Samsungpaneler i deras TVs. Du får en 40" för 1800:- (med skönhets-, pixelfel)

Kan vara intressant att läsa? Har ej läst den.
http://www.radron.se/tester/ljud--bild/tv-app...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-04 13:56

I mitt tycke så skiljer inte bilden så väldigt mycket (om man justerar den via inställningarna). Det som kan skilja väldigt mycket är ljudet. Så gå till en butik och lyssna.

1
Bevaka tråden