Billig digitalkamera med systemkameragrepp?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det jag letar efter hos en digitalkamera är ett lågt pris och ett så kallat systemkameragrepp, det vill säga vänster handled under kamerahuset så man kan reglera objektivet med vänsterhanden och högerhanden runt andra sidan om kameran, med pekfingret på knappen. allra helst ska man kunna reglera displeyen med högertummen utan att byta grepp. Det kanske helt enkelt heter systemdigitalkamera?

Hur som helst; Billigaste kameran med ett sådant grepp?

Vad är du ute efter?

Det "grepp" som kan köpas till vissa systemkameror och som fästs på undersidan av huset har till främsta uppgift att ge ett bättre grepp vid höjdformatsbilder då det dessutom tillhandahåller ytterligare en knapp (avtryckare).

På dig låter det som att du i första hand söker manuell zoom och/eller fokus.

Ja, det är väl det… kanske… fast jag är mest ute efter greppet… jag vet att jag är konstig…

Kan en Canon EOS-300D vara ngt el. den enklare Minolta Dimage Z1. Kolla på Pricerunner för bästa pris.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 14:56

Vad ska du med sånt junk som Dimage Z1 till? Köp en bra kamera istället! En Canon EOS 300D är förstås lockande...

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Vad ska du med sånt junk som Dimage Z1 till? Köp en bra kamera istället! En Canon EOS 300D är förstås lockande...

Håller med men Laseranders ville ha en billig, annars kan ju en Minolta DiMAGE 7Hi el. A1 vara ngt.

• Medlem
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-10-09 23:53

Minolta Dimage Z1 kan man byta objektiv på den, sedan undrar jag, lite försynt, slipper man hålla inne knappen för att få skärpa eller kan man bara trycka av (efter att man ställt in via objektivet?)

vänligen
/P

Priset ska helst vara under 5000 spänn.
Minolta DiMAGE Z1 verkar intressant. Vad är det som är så dåligt med den?

Sen undrar jag för övrigt: finns det nån digitalkamera som tar bilden direkt och inte efter en sekund?

Jag har också kollat en del på Z1, men tycker den är för stor.
Dock verkar den ju ha en del balla funktioner.
Redig blixt, mycket zoom, praktisk seriebildstagning (håll inne knappen och kameran tar bilder tills du släpper - de sista tio sparas - eller hur det nu var...) halvsjyst filmtagning och lågt pris.

• Medlem
  • 2003-10-10 01:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Priset ska helst vara under 5000 spänn.

Fuji S5000

Citat:

Skrevs ursprungligen av kitesurf
Jag har också kollat en del på Z1, men tycker den är för stor.
Dock verkar den ju ha en del balla funktioner.
Redig blixt, mycket zoom, praktisk seriebildstagning (håll inne knappen och kameran tar bilder tills du släpper - de sista tio sparas - eller hur det nu var...) halvsjyst filmtagning och lågt pris.

Mig gör det inget om den är stor, bara den har ett sjysst handgrepp. jag tycker den ser riktigt cool ut!

Nixons tips var inte heller dumt.

1
Bevaka tråden