Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta dokument från gammal iMac?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Någon som vet om det finns något sätt att flytta filer från en gammal iMac från 199. En sån där turkos sak... Det handlar om wordddokument och möjligen några bilder... Det finns ju inte cd-brännare och inte USB-port på den såvitt jag vet. Så hur gör man? Det fanns internetuppkoppling på den men via telefon och abonnemanget är avslutat. Tacksam för tips

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-08-30 10:09

Alla iMac har nätverksuttag/ethernet. Koppla med sladd till din router. Ladda upp filerna på nätet/mail, alternativt kör fildelning mellan datorerna.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-08-30 10:11

Det finns två USB-portar på den, borde gå att stoppa i en USB-pinne eller en hårddisk.

Ingen USB-port? Men det har den väl? Det trodde jag den hade från start. Vad har den då?

Ursprungligen av karin79:

Hej!
Någon som vet om det finns något sätt att flytta filer från en gammal iMac från 199. En sån där turkos sak... Det handlar om wordddokument och möjligen några bilder... Det finns ju inte cd-brännare och inte USB-port på den såvitt jag vet. Så hur gör man? Det fanns internetuppkoppling på den men via telefon och abonnemanget är avslutat. Tacksam för tips

Usb-portar o andra portar sitter på samma sida som du pluggar in tangentbordet, dvs höger om du ser in i skärmen. Möjligen kan de vara dolda bakom en liten lucka.

Du har förmodligen också en ledig USB-port på den sidan utav tangentbordet du inte har kopplat in musen på, om du kör med det tangentbordet som följde med.

1
Bevaka tråden