Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Större Ipad kommer 2015

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple uppges förbereda en större modell av Ipad med en bildskärm på 12,9 tum och nya funktioner som de planerar att släppa nästa år.

Läs hela artikeln här

För mig som har iPad Mini - är nog sannolikheten större att det blir en iPad Air redan i höst. Börjar göra mer och mer på paddan i stället för på datan. Så det är nog läge att satsa på lite större skärm i fåtöljen.

Skulle gissa på att iPad Pro (eller vad den kommer heta) blir en hybrid.

Vad är en hybrid (i detta fall)?

Ursprungligen av Demiurgen:

Vad är en hybrid (i detta fall)?

http://compreviews.about.com/od/buyers/a/What...

http://www.pcmag.com/encyclopedia/term/63893/...

Min uppfattning om hybrid när det gäller iPad Pro är snarare enbart mjukvara:
Special OS X som både har Cocoa och Cocoa touch. På så vis kan man köra både vanliga OS X program och iOS program.

Tangentbord och mus får man köpa extra och ansluta via bluetooth. Musen går enbart att användas vid OS X program samt special iOS program, t.ex. ordbehandlare. Tangentbordet fungerar som idag.

Och att iPad Pro har ett inbyggt utfällbart stöd så att iPad Pro kan stå på ett bord.

Så tänker jag mig när det pratas om hybrid iPad – men sannolikheten för en sådan produkt är nog liten.

Sätter man på ett tangentbord på en läsplatta så är det en laptop för mig - oavsett OS och att det även är touchscreen (vilket inte är nytt på laptops). Men det är ju bra att hänga med i den allmänna psykosen att dela upp allt i olika undergrupper och ge nya namn - så man hänger med i det allmänna samtalet
Kolla in uppdelningen av t.ex. rockmusik så förstår ni vad jag menar med psykos Och elektronisk musik...börja med "techno"...där är det ofta bara BPM som avgör vilken kategori musiken tillhör

När det gäller större padda så är det för egen del helt rätt - även om jag själv har och föredrar iPad Mini - en sådan har man faktiskt med sig - som en bok. En större padda är något man tar med sig med samma logik som en laptop, man behöver en väska. Då är det lika bra att den är större än dagens Air - lika bra att slå till så att säga - passerar man en otympligherts gräns så kan man lika gärna göra den "fullstor".

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-08-27 17:24

Jag har en 18'' hybrid, Dell XPS 18 AIO, på mitt skrivbord.
Den har Core i5, 8GB RAM, 500GB hybriddisk och utfällbart stöd baktill.
Dessutom har jag ett stativ/docka för laddning.

Windows 8.1 på 2,2kg surfplatta!

Vad är väl 13 tum..

Det där är en desktop-dator i min bok - en PC helt enkelt...en personal computer med touch screen.

Ursprungligen av mattiL:

Jag har en 18'' hybrid, Dell XPS 18 AIO, på mitt skrivbord.
Den har Core i5, 8GB RAM, 500GB hybriddisk och utfällbart stöd baktill.
Dessutom har jag ett stativ/docka för laddning.

Windows 8.1 på 2,2kg surfplatta!

Vad är väl 13 tum..

Ursprungligen av mattiL:

Jag har en 18'' hybrid, Dell XPS 18 AIO, på mitt skrivbord.
Den har Core i5, 8GB RAM, 500GB hybriddisk och utfällbart stöd baktill.
Dessutom har jag ett stativ/docka för laddning.

Windows 8.1 på 2,2kg surfplatta!

Vad är väl 13 tum..

Det är en desktop.
Men jäkligt smidig ändå för att vara desktop.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-08-27 17:54

Med stativ:

1
Bevaka tråden