Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac utgör 4 promille av Dreamhack 2003

Tråden skapades och har fått 245 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
Va också osäker men ja det är bara gå in och hosta upp pengarna på disken och ge dom nummret dom ska in på.. typ

Då ska jag också fixa det
Fy vad dyrt allting blir nu när man precis köpt en ny PB, bluetooth keyboard, bluetooth mouse och dreamhackbiljett. men det är ju snart månadsskifte igen

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2003-10-12 19:57

Vi som har betalat. Hur får vi biljetterna?
Har vi några speciella platser av de som är förbokade?

Vi kommer först på torsdag kväll. Efter jobbet.

Hoppas komma till Malmö den 15:e.
Vi synes

Senast redigerat 2003-10-13 00:13

Placering:

1. Demoburk
2. Demoburk
3. QTSS-Server
4. Filserver
5. - bokad -
6. Martin Björnström
7. Mats Björnström
8. Arvid
9. Calle Lindberg *
10. Gabbe Lindberg *
11. Buster Ericsson *
12. Rikard Samuelsson *
13. Oliver Poignant *
14. Tommie Ekman *
15. Gustav Olsson *
16. Oscar Sundevall *
17. Sten Nachenius
18. Liv Nachenius
19. Alva Nacehnius
20. Leo Nachenius

* = ej betald

Någon mer som vill betala sin biljett?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Placering:

1. Demoburk
2. Demoburk
3. QTSS-Server
4. Filserver
5. - bokad -
6. Martin Björnström
7. Mats Björnström
8. Arvid
9. Calle Lindberg *
10. Gabbe Lindberg *
11. Buster Ericsson *
12. Rikard Samuelsson *
13. Oliver Poignant *
14. Tommie Ekman *
15. Gustav Olsson *
16. Oscar Sundevall *
17. Sten Nachenius
18. Liv Nachenius
19. Alva Nacehnius
20. Leo Nachenius

* = ej betald

Någon mer som vill betala sin biljett?

Jepp! Sätter in pengarna i veckan.

Vart vill du ha dom?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Oliver P
Jepp! Sätter in pengarna i veckan.

Vart vill du ha dom?

hupps det stor visst redan.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Placering:

1. Demoburk
2. Demoburk
3. QTSS-Server
4. Filserver
5. - bokad -
6. Martin Björnström
7. Mats Björnström
8. Arvid
9. Calle Lindberg *
10. Gabbe Lindberg *
11. Buster Ericsson *
12. Rikard Samuelsson *
13. Oliver Poignant *
14. Tommie Ekman *
15. Gustav Olsson *
16. Oscar Sundevall *
17. Sten Nachenius
18. Liv Nachenius
19. Alva Nacehnius
20. Leo Nachenius

* = ej betald

Någon mer som vill betala sin biljett?

Hey, jag har betalat. Satte in pengarna idag, skickade ett privat mess till dig dessutom.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Någon mer som vill betala sin biljett?

Ska fixa så fort som möjligt.

Vad har ni tänkt göra då? Projektor i taket, affischer, tävlingar, högtalare, ljusshow, rökmaskin, diskokula?

Jag informerade Oscar Bjers om våra planer på Dreamhack och han tyckte det lät jättekul och bra för Apple. Nästa vecka ska vi spika ihop ett litet "Dreamhackpaket" som borde göra susen nere i Jönköping. Cool va?

Monter med hög musik, rök, ljusshow och halvnakna tjejer som står och visar upp en Powermac G5? Oscar Bjers personligen går upp på scenen och kastar pil på en Bill Gates darttavla?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-10-15 17:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag informerade Oscar Bjers om våra planer på Dreamhack och han tyckte det lät jättekul och bra för Apple. Nästa vecka ska vi spika ihop ett litet "Dreamhackpaket" som borde göra susen nere i Jönköping. Cool va?

"Fett"

Jag kan dema Sof 2 på en G5a för att få lite PC ögon mot dom om det nu skulle behövas

Uppdatera posten på förstasidan om betalda platser?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-10-15 17:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Monter med hög musik, rök, ljusshow och halvnakna tjejer som står och visar upp en Powermac G5?

ja tack

Oscar och Patrik på Apple blev jättesugna på att hitta på något som skulle imponera på dom 4975 PC-användare som finns på plats. Vi får se om det blir något kul i praktiken.

3 personer har hört av sig till mig och vill ha biljetter hursomhelst....jag tror vi kommer vara två hela bord nästa år utan några som helst problem (60 platser).

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-10-16 06:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Oscar och Patrik på Apple blev jättesugna på att hitta på något som skulle imponera på dom 4975 PC-användare som finns på plats. Vi får se om det blir något kul i praktiken.

3 personer har hört av sig till mig och vill ha biljetter hursomhelst....jag tror vi kommer vara två hela bord nästa år utan några som helst problem (60 platser).

varsin sida om mittgången

Hoppas Oscar kommer på nått kul

Jag hoppas det blir någonting med *nix att göra eftersom det finns rätt många Linunx/BSD nörrdar där som säkert skulle blir imponerade av det!

Själv får jag väl rikta in mig på Dreamhack summer 2005, då har mitt personalköpsavtal gått ut och det borde finnas utrymme för att köpa en "top of the line"-G5:a. Lite roligare att lira med en ny burk med fett grafikkort mot att sitta med en TiBook 667 med en 16 mb ATI mobility-kort...;)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
Jag har ivf en platt sak med hål i man drar ut på basidan så låser man så ingen kan öppna lådan och ingen kan a den.. ska låsa fast min burk + skärm

Stöldrisken för stationära datorer o skärmar är obefintlig. Det enda som brukar snos är mobiler och lyxmöss/-musmattor. Bärbara brukar heller inte vara nåt man behöver oroa sig för (min powerbook har aldrig varit larmad/fastlåst de tre gånger jag varit där). Man kan ju se till att man vaktar lite åt varann oxå, man ser ju om nån okänd försöker kånka iväg polarens power mac ;).

Men det är klart, stöldrisken är ju allmänt lite större i mittgången antagligen iom att så mycket folk går förbi och snabbt kan utnyttja en stöldmöjlighet. Så jag kommer för första gången fixa larm eller lås till min bärbara så att jag kan sova lugnt. Men om jag skulle ha med mig stationär och en CRT-skärm skulle jag inte oroa mig.

Kommer för säkerhets skull låsa fast min stationära. Den är ju så snygg att någon PC-kille kanske får för sig något Min skärm kan de däremot gärna få sno.

värt att leta sätt at låsa fast en imac?

  • Medlem
  • 2003-10-16 17:39

får man komma in på en ”besöksbiljett” med en powerbook i väskan? tror att jag, min bror o några av hans kompisar kommer att komma o säga hej.
alla med varsin laptop i väskan..

Citat:

Skrevs ursprungligen av m.jo
får man komma in på en ”besöksbiljett” med en powerbook i väskan? tror att jag, min bror o några av hans kompisar kommer att komma o säga hej.
alla med varsin laptop i väskan..

kan nog bli svårt att få tag i nätverksanslutning där inne..

  • Medlem
  • 2003-10-16 18:07

airport.... ?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-10-16 18:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av m.jo
får man komma in på en ”besöksbiljett” med en powerbook i väskan? tror att jag, min bror o några av hans kompisar kommer att komma o säga hej.
alla med varsin laptop i väskan..

jag vet fler som planerar att göra det så det borde inte vara några problem=)

Men köra på DHs egna Airorts är nog kört,dom brukar vara överbelastade. Men nån annan kan nog dela ut till er

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-10-16 18:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Sundevall
Kommer för säkerhets skull låsa fast min stationära. Den är ju så snygg att någon PC-kille kanske får för sig något Min skärm kan de däremot gärna få sno.

Jag me, men mest för att ingen ska gå förbi och öppna den med spaken på sidan

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-10-16 18:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Oliver P
värt att leta sätt at låsa fast en imac?

Ingen vågar ta den om jag sitter brevid :P:cool:

annars kan du ju ta en såndär cyckelvajer som jag ska göra och slå ett varv om skärmen

Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
Ingen vågar ta den om jag sitter brevid :P:cool:

annars kan du ju ta en såndär cyckelvajer som jag ska göra och slå ett varv om skärmen

haha okej. fixat ett rep eller nåt..

Vad gör jag om min 12" inte kommer innan dreamhack?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-10-17 15:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Placering:

1. Demoburk
2. Demoburk
3. QTSS-Server
4. Filserver
5. - bokad -
6. Martin Björnström
7. Mats Björnström
8. Arvid
9. Calle Lindberg *
10. Gabbe Lindberg *
11. Buster Ericsson *
12. Rikard Samuelsson *
13. Oliver Poignant *
14. Tommie Ekman *
15. Gustav Olsson *
16. Oscar Sundevall *
17. Sten Nachenius
18. Liv Nachenius
19. Alva Nacehnius
20. Leo Nachenius

* = ej betald

Någon mer som vill betala sin biljett?

Jag har också betalt i onsdags och skulle vilja ha en bekräftelse på att dom kommit fram!?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-10-17 15:28

Kan vi inte försöka skaffa en banner med "Hell has frozen over" reklamen för iTunes ?

Låter som en bra idé. Björnström och Bjers skulle tydligen arbeta fram något, du kan ju tipsa dom

Även jag skulle vilja veta om pengarna har gått in som dom ska...

Bevaka tråden