Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bör man använda sig av bildströmmen?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!
Jag har i flera års tid använt mig utav iPhone och är hel nöjd med dessa.
Men nu har jag äntligen skaffat mig en MacBook Pro och undrar om ni tycker det är värt
att använda mig utav bildströmmen?
Samt om ni vet om bildkvalitén försämras när filen flyttas över från tex. min iphone
till min Mac via bildströmmen?

Senast redigerat 2014-08-22 17:45
  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-08-22 17:38

Varför skulle det inte vara värt att använda sig av den? Har du glädje av att ha tillgång till dessa bilder på din Mac så är det ju hur smidigt som helst. Kvaliteten påverkas inte heller.

Ställ frågan till dig själv istället. Har du absolut inget behov av det, så varför använda det? Det skadar såklart inte att testa.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-22 21:12

Jag har slutat i praktiken att importera bilder från telefonen med iPhoto utan använder Bilström enbart.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-08-22 23:06

Har stängt av bildström på samtliga mina enheter.
Använder Dropbox camerauppladning istället. Då drar det inget från iCloud och jag kan få bilderna till PCn oxå.

Ursprungligen av Creops:

Har stängt av bildström på samtliga mina enheter.
Använder Dropbox camerauppladning istället. Då drar det inget från iCloud och jag kan få bilderna till PCn oxå.

Bilderna drar ändå inget utrymme av de 5GB du får gratis.

Man får bilderna direkt till Aperture/iPhoto...och telefonen är i jackan ute i hallen. Börjar man använda det så är det svårt att börja docka mobilen igen för att tanka över bilder :-). Har man många Macar/iPads/iPhones så är nog Bildströmmen det ultimata. Jag tycker det är klockrent och absolut high-tech IT sience fiction cyber future coolt :-). Det och att min iPad och iPhone synkar, säkerhetskopierar och uppdaterar sig utan att man ens behöver tänka på det är en av de stora grejerna som hänt senaste åren tycker jag. Nu först börjar vi verkligen bli trådlösa och molnet är på riktigt. Och det funkar!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-08-23 00:09
Ursprungligen av Borttaget:

Bilderna drar ändå inget utrymme av de 5GB du får gratis.

Är du säker på det? Jag har för mig att jag fick tillbaka en massa utrymme på iCloud när jag stängde av den. Iofs var det precis när dom började med det..

Senast redigerat 2018-07-23 10:29
Ursprungligen av Creops:

Är du säker på det? Jag har för mig att jag fick tillbaka en massa utrymme på iCloud när jag stängde av den. Iofs var det precis när dom började med det..

100% säker med tanke på vad som finns i min bildström och backup av mina ios-enheter.

Dessutom

Does My Photo Stream use my iCloud storage?
No. Photos uploaded to My Photo Stream don't count against your iCloud storage.
http://support.apple.com/kb/HT4486

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-08-23 09:47
Ursprungligen av Creops:

Är du säker på det? Jag har för mig att jag fick tillbaka en massa utrymme på iCloud när jag stängde av den. Iofs var det precis när dom började med det..

Antar att du kanske tänker på iCloud-säkerhetskopia av iOS-enheter där man kan välja att utesluta Kamerarullen för att spara utrymme.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-08-23 10:58

Jahaja, man lär sig så länge man lever. Kommer nog iaf att fortsätta använda Dropbox för mina foton.

Ja okej, tack för de snabba svaren!

1
Bevaka tråden