Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airplay laggar via MBP

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag har en fundering är mycket missnöjd med hur min MBP återspeglar det jag kollar på TVn via ATV, det är precis som om man kollar och får fps drop, flyter inte på alls lika bra som det gör på datorn.

Vad har ni för tips kring detta som man kan kolla, det är alltså mycket stor skillnad på att strömma via mobilen, kontra MBP, skumt.

Och då är datorn c:a 1 vecka gammal.

För mig jag hade liknande problem förut då jag körde atv via en mac.

Otrevligt för ögat.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-08-20 22:00

Det beror på att datorn kodar om hela skärmbilden i realtid och skickar till AppleTV:n, medan mobilen bara skickar videoströmmen. Strömmen från datorn kan således inte buffras i förväg eftersom datorn inte kan förutse vad som kommer att hända i nästa bildruta.

Kör inte skärmdelning om du ska se på film, streama källan istället.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Kör inte skärmdelning om du ska se på film, streama källan istället.

Okej det låter ju logiskt, men hur gör man exempelvis det på en Macbook om jag kollar på låtsäga Viaplay (eller TV4Play) jag vet bara av att man öppnar Airplay uppe i hörnet i huvudmenyn och klickar på Anslut till AppleTV.

Tack för hjälpen

Ursprungligen av Vassius:

Det beror på att datorn kodar om hela skärmbilden i realtid och skickar till AppleTV:n, medan mobilen bara skickar videoströmmen. Strömmen från datorn kan således inte buffras i förväg eftersom datorn inte kan förutse vad som kommer att hända i nästa bildruta.

Tusen tack för att du delar med dig av din expertis jag uppskattar det grymt mycket!

Ursprungligen av ibra_apple:

Okej det låter ju logiskt, men hur gör man exempelvis det på en Macbook om jag kollar på låtsäga Viaplay (eller TV4Play) jag vet bara av att man öppnar Airplay uppe i hörnet i huvudmenyn och klickar på Anslut till AppleTV.

Tack för hjälpen

Du måste nog göra det från en iOS-enhet och tillhörande app.

Annars tycker jag att airparrot fungerar bättre.

1
Bevaka tråden