Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överhettad iMac 27" mid 2010

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Är det någon som har tips/trix på hur jag modifiera min iMac 27" (mid-2010) så att temperaturen inne i datorn går ner? Använder mig idag utav program som kontrollerar fläktarna, men tycker att man borde kunna leda om värmen alternativt sätta in något som håller temperaturen nere samtidigt som datorn går tyst? Datorn är "städad" och ser ut som ny inuti.

Tack på förhand!

Finns en annan ny tråd från en medlem som upplever samma sak på sin iMac 2007. Kanske kan vara värt att läsa.

Vad säger iStat om dina fläktar och hårddisk mm? Har du några avvik?

Min rekommendation är att du installerar en SSD-disk om du inte redan har gjort det.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Finns en annan ny tråd från en medlem som upplever samma sak på sin iMac 2007. Kanske kan vara värt att läsa.

Vad säger iStat om dina fläktar och hårddisk mm? Har du några avvik?

Min rekommendation är att du installerar en SSD-disk om du inte redan har gjort det.

Har en SSD installerad som jag kör från men går fortfarande varm. Den har nedan stats när jag enbart slösurfar, kör alltså inga tunga program, samt att jag har fläktarna igång på ganska höga varvtal. Vet inte riktigt vad det kan bero på? När jag kör tunga program blir den extremt varm, vissa temperaturer kan gå upp mot 90C...

Tycker inte att den ser speciellt varm ut. Någon annan kanske tycker annorlunda som har bättre koll.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Tycker inte att den ser speciellt varm ut. Någon annan kanske tycker annorlunda som har bättre koll.

Håller med, inget konstigt med dessa temperaturer.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-08-11 18:05

Jämför med min obelastade MBP, ganska likt utom fläktarna då:

Vid intensivt användande

Tack för alla svar, jag har inga referenspunkter i denna frågan så var svar hjälper. Fick följande temperaturer efter ca 1h frestande utav datorn, är det normala temperaturer? Vid vilka temperaturer skall jag oroa mig?

Helt normalt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-08-12 11:31

Över 95 grader under en längre tid kanske man ska börja kolla lite. Om du inte har över 30 grader i rummet då.
Processorn är skyddad, så den stänger av sej själv om den blir för varm. Så orolig behöver du inte vara.

1
Bevaka tråden