Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMessage - byta profilbild

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en undran ang iMessage. Kör med det i macen samt iPhonen och iPaden. Men av nån konstig anledning så är det en asgammal profilbild som alltid dyker upp. Jag TROR den är från min hotmail och den envisas att visa den bilden. När jag byter bild i macen så byts det ut och jag får det som jag vill ha det. Men efter omstart så är den gamla tillbaka. Har kollat i hotmailen och där finns ingen profilbild alls... Men verkar ligga med i systemet ändå på nåt mysko vis?

Nån som vet vad det kan vara som spökar?

Mac Pro 5.1
OSX 10.9.4

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-28 22:52

Testa att stänga av iCloud på dina andra enheter som kör iCloud och gör sen bytet på din datorn.
Kan vara så att någon av dina andra enheter ändrar tillbaka.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-07-29 00:14
Ursprungligen av KillwithSkill:

Hej!

Har en undran ang iMessage. Kör med det i macen samt iPhonen och iPaden. Men av nån konstig anledning så är det en asgammal profilbild som alltid dyker upp. Jag TROR den är från min hotmail och den envisas att visa den bilden. När jag byter bild i macen så byts det ut och jag får det som jag vill ha det. Men efter omstart så är den gamla tillbaka. Har kollat i hotmailen och där finns ingen profilbild alls... Men verkar ligga med i systemet ändå på nåt mysko vis?

Nån som vet vad det kan vara som spökar?

Mac Pro 5.1
OSX 10.9.4

Kolla vad du har för bild för kontakten som motsvarar dig själv i just Kontakter på datorn.

Där var det. Hade en väldans massa olika kontakter på mig själv. Slängde rubbet. Men nu så visar det ingen bild alls när jag startar upp iMessage. Får väl skapa en ny kontakt på mig själv och lägga dit bilden där på nytt.
Verkar ju vara en bugg eftersom det inte går att lägga dit en ny bild i iMessage på macen utan att den försvinner efter att man stängt ner iMessage. Aja, ingen världskris för det...
Men tack för hjälpen

1
Bevaka tråden