Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man uppdatera en Jailbreakad enhet?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu den senaste versionen av operativsystemet och har för första gången börjat på att fundera om jag ska jailbreaka min enhet (Ipad). Jag kollade in detta och blev mer och mer sugen men sen BOOM: Du kan inte uppdatera en jailbrekad enhet. Så är det omöjligt? Måste man "ta bort" jailbreaken? Hur gör man det? Är det svårt? Tappar man all data? Kan man göra en backup?
Tycker ni jag ska jailbreka för första gången?
Mvh
Aleelo

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-15 17:20

Det går alldeles utmärkt att uppdatera en jailbreakad enhet men då försvinner naturligtvis jailbreaket.
Ingen data eller information försvinner vid en uppdatering.

Ursprungligen av lappen71:

Det går alldeles utmärkt att uppdatera en jailbreakad enhet men då försvinner naturligtvis jailbreaket.
Ingen data eller information försvinner vid en uppdatering.

Detta låter för bra för att vara sant. Så om vi säger att jag jailbreakar nu , sen ska jag uppdatera till IOS 8 då kan jag bara uppdatera och när den är uppdaterad jailbreaka om den (När Jailbreak finns till 8:an)? Behöver inte återställa via Itunes, göra bakups återställa till backups etc?

Ursprungligen av Aleelo:

Detta låter för bra för att vara sant. Så om vi säger att jag jailbreakar nu , sen ska jag uppdatera till IOS 8 då kan jag bara uppdatera och när den är uppdaterad jailbreaka om den (När Jailbreak finns till 8:an)? Behöver inte återställa via Itunes, göra bakups återställa till backups etc?

Backups gör man alltid.

Men det stämmer, så kan du göra.

Ursprungligen av keptang:

Backups gör man alltid.

Men det stämmer, så kan du göra.

Icloud backups då eller?:)
Vad finns det då för risker med att jailbreaka? Varför gör inte fler det?

Ursprungligen av Aleelo:

Icloud backups då eller?:)
Vad finns det då för risker med att jailbreaka? Varför gör inte fler det?

Anledningen är nog för att folk inte har något intresse av det eller inte vet vad det är.

Ursprungligen av keptang:

Anledningen är nog för att folk inte har något intresse av det eller inte vet vad det är.

Finns det någon risk med att uppdatera med jailbreak installerat? Hur återgår man tex till Icloud backup om inte telefonen skulle komma till Homescreen?

Ursprungligen av Aleelo:

Finns det någon risk med att uppdatera med jailbreak installerat? Hur återgår man tex till Icloud backup om inte telefonen skulle komma till Homescreen?

1. Nej (ingen större risk än vanligt)

2. Du återställer den via iTunes (finns ett val för iCloud-kopia)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-15 19:24
Ursprungligen av Aleelo:

Icloud backups då eller?:)
Vad finns det då för risker med att jailbreaka? Varför gör inte fler det?

Jailbreaket utnyttjar dom säkerhetshål som finns i iOS och genom att sen installera appar från Cydia är det fritt fram i ditt system.
Jag har själv jailbreakat men det gjorde jag för vissa enligt mig viktiga funktioner inte fanns i iOS från början.
Att iOS blev segt och laggade beroende på vilka appar,theme man installerade bidrog också till att jag slutade.

Varför inte alla gör det? Ja du får fråga alla

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2014-07-17 15:14

Se till att göra en ordentlig uppdatering via iTunes bara, gör du det OTA måste du göra om processen sen när eventuellt jailbreak släpps nämligen.

Ursprungligen av CEk:

Se till att göra en ordentlig uppdatering via iTunes bara, gör du det OTA måste du göra om processen sen när eventuellt jailbreak släpps nämligen.

Tror inte man kan uppdatera en jailbreakad iOS-enhet via OTA.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-17 22:17
Ursprungligen av barbapappa_86:

Tror inte man kan uppdatera en jailbreakad iOS-enhet via OTA.

Jo då det ska gå.

Ursprungligen av lappen71:

Jo då det ska gå.

Jag har då aldrig lyckats någon gång (Har testat på flera versioner av iOS).

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-18 08:46
Ursprungligen av barbapappa_86:

Jag har då aldrig lyckats någon gång (Har testat på flera versioner av iOS).

Jag gjorde det senast från 6.1.3 till 7.1 på en väns telefon.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2014-08-05 09:54
Ursprungligen av barbapappa_86:

Tror inte man kan uppdatera en jailbreakad iOS-enhet via OTA.

Det går alldeles utmärkt.

1
Bevaka tråden