Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhotobibliotek till ny dator

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-07-14 20:30

Jag har ett stort iPhoto-bibliotek på min gamla dator som är full med info, det har fått till följd att det inte finns utrymme att uppdatera iPhoto, det går alltså inte. Nu har jag en ny dator med mycket bättre kapacitet. Kan jag kopiera det "gamla" biblioteket och öppna det utan problem i den nya datorn med senaste iPhoto eller finns viktiga ting att tänka på? Och varför kommer man inte åt de enskilda bildfilerna i iPhoto?

Finns en hel del trådar om iPhoto oh hur man flyttar ett gammalt bibliotek till en ny dator etc. Men för att svara på din fråga: Flytta över iPhoto-biblioteket och ändra sedan bibliotek i iPhoto. Exakt hur du gör får du googla dig till, alt kolla på en annan tråd.

En annan fundering; använde du flyttassistenten när du ställde in din nya mac? Isf blir din nya dator en klon av din gamla, inställningar och allt följer med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-07-14 20:50

jag ska försöka vara lite tydligare: jag skulle uppdatera iPhoto på den gamla datorn och den uppdateringen gick igång tills meddelande kommer om att det inte finns tillräckligt med utrymme för uppdateringen. När jag då ska öppna programmet kommer meddelandet att programmet ej går att öppna p g a att det håller på att uppdateras. Moment 22, alltså, och därför min undran om det är så enkelt att bara kopiera till en extern enhet och föra över det till den nya datorn.
Nej ingen flyttassistens, börjar på helt ny kula.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-07-14 21:01
Ursprungligen av culman:

jag ska försöka vara lite tydligare: jag skulle uppdatera iPhoto på den gamla datorn och den uppdateringen gick igång tills meddelande kommer om att det inte finns tillräckligt med utrymme för uppdateringen. När jag då ska öppna programmet kommer meddelandet att programmet ej går att öppna p g a att det håller på att uppdateras. Moment 22, alltså, och därför min undran om det är så enkelt att bara kopiera till en extern enhet och föra över det till den nya datorn.
Nej ingen flyttassistens, börjar på helt ny kula.

Biblioteket är helt separerat från programmet, så det ska inte vara något problem att bara flytta det.

Om iPhoto på den nya datorn använder en nyare biblioteksstruktur så kommer den att konvertera det gamla biblioteket.

1
Bevaka tråden