Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Unibody 13' Late 2008 - Ta bort BootCamp Partition

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-07-13 11:52

Hej,

Jag önskar ta bort min bootcamp partition som jag totalt glömde att jag ens hade. Efter att ha googlat lite kan man gå in på BootCamp assistenten och därifrån ta bort partitionen. För mig funkar detta inte då min BootCamp ser ut såhär (se bifogad fil). Inte heller kan jag gå in på skivvertyg och radera partitionen (se bifogad fil). Försöker jag "dra ned" hårddisken ända ner i Skivvertyg och trycker på använd får jag något sorts error meddelande.

Har ni några tips på hur jag kan radera partitionen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-07-13 11:53
Ursprungligen av Zee:

Hej,

Jag önskar ta bort min bootcamp partition som jag totalt glömde att jag ens hade. Efter att ha googlat lite kan man gå in på BootCamp assistenten och därifrån ta bort partitionen. För mig funkar detta inte då min BootCamp ser ut såhär (se bifogad fil). Inte heller kan jag gå in på skivvertyg och radera partitionen (se bifogad fil). Försöker jag "dra ned" hårddisken ända ner i Skivvertyg och trycker på använd får jag något sorts error meddelande.

Har ni några tips på hur jag kan radera partitionen?

Min BootCamp ser ur såhär

Funkar det inte med bootcamp assistenten så kan du alltid ta backup, formatera disken och installera om OSX.

Du har redan manuellt raderat bootcamp-partitionen.
Alltså klantat dig.

Har du en extern disk kan du skapa en skivabild till denna via recovery-partition. Sedan formatera disken och återläsa skivabild på nyformaterad disk.

Alternativt göra som @Barbapappa_86 sade.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-07-14 10:49

Tack för svaren.

Jag får helt enkelt formatera disken och återinstallera Mac OS X. Jag har alltid en Time Machine sparning redo så det blir väl inga problem. Tänkte bara om det fanns en lättare väg.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-07-14 11:49

Läs vad @Borttaget skriver, har du en extra disk kan du skapa en image (backup) som du sedan återställer med.
Ingen ominstallation och konfigurering alls krävs.

Detta kan göras med Disk Utility (Diskverktyg?) eller med något 3:e-partsprogram, Carbon Copy Cloner exv.

Senast redigerat 2018-07-23 10:24
1
Bevaka tråden