Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybörjare med problem att se filer på filshare från windows

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker koppla upp ett filshare på min Server2008R2 från Osx 10.6.3 så att jag ska kunna kopiera data till/från servern.
Jag kan ansluta och får upp den som disk men jag får inte se några som helst filer eller kataloger från OSX.

Eftersom jag är väldigt grön på OSx så lär det vara jag som gör nått tokigt om det inte finns något problem med stora volymer. Den är på över 2.5 tb. En mindre volym på samma server visas utan problem

Ursprungligen av mats42:

Jag försöker koppla upp ett filshare på min Server2008R2 från Osx 10.6.3 så att jag ska kunna kopiera data till/från servern.
Jag kan ansluta och får upp den som disk men jag får inte se några som helst filer eller kataloger från OSX.

Eftersom jag är väldigt grön på OSx så lär det vara jag som gör nått tokigt om det inte finns något problem med stora volymer. Den är på över 2.5 tb. En mindre volym på samma server visas utan problem

Det är inga problem att ansluta större diskar än 2TB över SMB (har själv en stor volym hemma).

Min gissning är att behörigheterna på undermapparna är fel. Kan du på servern högerklicka på dem och välja "Properties" och sedan fliken "Security" och ta en skärmdump, samt beskriva vilket konto du använder.

På jobb har jag ett liknande dilemma.

När jag ansluter får jag en tom mapp.
Men väntar jag bara tillräckligt länge så dyker allt upp en efter en.

Ursprungligen av Borttaget:

På jobb har jag ett liknande dilemma.

När jag ansluter får jag en tom mapp.
Men väntar jag bara tillräckligt länge så dyker allt upp en efter en.

Samma problem hos mig med min NAS. Går snabbare om jag hoppar till en annan disk och sedan tillbaka. Riktigt konstigt.

Senast redigerat 2018-07-23 10:23

Nu känner jag mig ännu dummare....

Funkar perfekt nu och det jag har gjort var att sova några timmar ......

1
Bevaka tråden