Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inga push från OS X Mail?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en iMac "Core i7" 3.4 27-Inch (Late 2012) med senaste senaste updates av OS X. Jag får inga push-meddelanden om nya mail. Måste öppna programmet för att de ska dimpa ner. Ska det inte gå att få en notis oavsett om programmet är startat eller ej?

Hur löser jag detta? Har en vanlig @me-adress.

Vänligen,
Joachim

Se om detta tips hjälper dig; http://hints.macworld.com/article.php?story=2... (aktivera support för IDLE).

Ursprungligen av keptang:

Se om detta tips hjälper dig; http://hints.macworld.com/article.php?story=2... (aktivera support för IDLE).

Testade de två olika varianterna som beskrevs i din länk, men inget fungerade. Får ingen notis när Mail är avstängt. IDLE var dessutom på i default på min dator, som det står i artikeln att det alltid är.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-07-10 16:32

Du måste ha Mail igång för att det ska fungera.

Ursprungligen av Mija:

Du måste ha Mail igång för att det ska fungera.

Det ska jag ju inte behöva. Då är det inte push.

Du måste ha punkten i botten.
Alltså öppen men likväl dold.

Detta för att mailprogrammet skall kunna ta emot mail vare sig det är push eller pull.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-10 20:37
Ursprungligen av joachim_sallstrom:

Det ska jag ju inte behöva. Då är det inte push.

Jo, push betyder att servern kontaktar din klient och säger att det finns ett nytt mail. Pull är klienten som frågar servern om det finns något nytt mail. I båda fallen behöver klienten vara igång.
Fördelen med push är att det inte behöver bli någon trafik om det inte finns några nya mail...

Ursprungligen av kenjon:

Jo, push betyder att servern kontaktar din klient och säger att det finns ett nytt mail. Pull är klienten som frågar servern om det finns något nytt mail. I båda fallen behöver klienten vara igång.
Fördelen med push är att det inte behöver bli någon trafik om det inte finns några nya mail...

Med andra ord måste jag ha Mail på autostart?

Ursprungligen av joachim_sallstrom:

Med andra ord måste jag ha Mail på autostart?

Ja, om du vill ha den funktionen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-10 23:49
Ursprungligen av joachim_sallstrom:

Med andra ord måste jag ha Mail på autostart?

Eller starta den manuellt, och aldrig avsluta den.

Varför stänga av datorn så att du hela tiden måste starta Mail?
Jag sätter min dator i vila och när jag väcker den är den redo inom någon sekund.

1
Bevaka tråden