Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper nya förhandsversioner av OS X Yosemite och IOS 8

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Utvecklare har nu tillgång till de tredje betaversionerna av OS X Yosemite respektive IOS 8 som bjuder på grafiska finputsningar och nya funktioner.

Läs hela artikeln här

Skulle verkligen vilja installera Yosemite för att leka runt och kanske bugga någon trevlig app. Men behöver datorn till annat arbete och skulle inte vara så kul att breaka något.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-09 07:20
Ursprungligen av Alexander Ross:

Skulle verkligen vilja installera Yosemite för att leka runt och kanske bugga någon trevlig app. Men behöver datorn till annat arbete och skulle inte vara så kul att breaka något.

Partionera din hårddisk så kan du leka

Ursprungligen av lappen71:

Partionera din hårddisk så kan du leka

Troligen smidigare att köra Yosemite från en extern hårddisk.

Ursprungligen av Perobous:

Troligen smidigare att köra Yosemite från en extern hårddisk.

Det tänkte jag inte på att man kan göra. Borde gå att installera på ett stort USB minne, eller?

Ursprungligen av Alexander Ross:

Det tänkte jag inte på att man kan göra. Borde gå att installera på ett stort USB minne, eller?

Ja

Ursprungligen av Alexander Ross:

Det tänkte jag inte på att man kan göra. Borde gå att installera på ett stort USB minne, eller?

Ja men se till att det är ett snabbt USB minne. Eller så kör du Yosemite på en billig extern SSD.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-07-11 21:57

Swift har en egen blogg. https://developer.apple.com/swift/blog/

"Swift applications will be compatible with the company's current-generation operating systems — namely OS X Mavericks and iOS 7..."

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-07-13 14:21

Tar det verkligen flera dygn att få en länk från Apples betaprogram till nedladdningen av betan?
Jag anmälde mig i torsdags, ingen länk ännu.. :|

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-13 16:12
Ursprungligen av mattiL:

Tar det verkligen flera dygn att få en länk från Apples betaprogram till nedladdningen av betan?
Jag anmälde mig i torsdags, ingen länk ännu.. :|

Ingen har fått en länk än.

Ursprungligen av mattiL:

Tar det verkligen flera dygn att få en länk från Apples betaprogram till nedladdningen av betan?
Jag anmälde mig i torsdags, ingen länk ännu.. :|

Skulle gissa att de släpper betan nånstans kring beta 5 eller möjligen GM.

  • Medlem
  • 2014-07-14 08:51
Ursprungligen av pmarriott:

Skulle gissa att de släpper betan nånstans kring beta 5 eller möjligen GM.

Då är det ju värdelöst. Ska man vänta till GM kan man ju lika gärna vänta tre veckor till.

Ursprungligen av Dalle:

Då är det ju värdelöst. Ska man vänta till GM kan man ju lika gärna vänta tre veckor till.

Talar vi om OSX eller IOS?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-14 13:16

OSX antar jag. Men vi vet ju inte om vi behöver vänta till GM, det är ju bara spekulationer. Så vänta och se

Ursprungligen av kenjon:

OSX antar jag. Men vi vet ju inte om vi behöver vänta till GM, det är ju bara spekulationer. Så vänta och se

Jo, jag antar också OSX.

Men oavsett så innebär både iOS och OSX betorna att iCloud "lägger av" så man behöver inte ha så bråttom...

Jag kör yosemite (inbjuden betatestare:)) på min maskin och det finns även problem med safari och lite ökad instabilitet så jag förstår att de inte tycker att den är färdig för större spridning ännu.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-14 14:28
Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, jag antar också OSX.

Men oavsett så innebär både iOS och OSX betorna att iCloud "lägger av" så man behöver inte ha så bråttom...

Jag kör yosemite (inbjuden betatestare:)) på min maskin och det finns även problem med safari och lite ökad instabilitet så jag förstår att de inte tycker att den är färdig för större spridning ännu.

Du tror inte att Apple väntar att släppa betan till iCloud fungerar?

Ursprungligen av lappen71:

Du tror inte att Apple väntar att släppa betan till iCloud fungerar?

Tja, det var det som jag antydde eller hur tolkade du mig?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-14 14:43
Ursprungligen av BlackSmp:

Tja, det var det som jag antydde eller hur tolkade du mig?

Jag tyckte du inte antydde något alls därav min spekulativa fråga

Ursprungligen av lappen71:

Jag tyckte du inte antydde något alls därav min spekulativa fråga

.... så jag förstår att de inte tycker att den är färdig för större spridning ännu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-07-21 19:11

DP4 och beta 4 är ute. Även en första beta på iTunes 12 med nytt utseende.

  • Medlem
  • 2014-07-21 19:42

Jag vet inte hur Apple lyckas. Men iTunes blir bara fulare och fulare för varje ny version som släpps!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-07-21 20:22
Ursprungligen av Dalle:

Jag vet inte hur Apple lyckas. Men iTunes blir bara fulare och fulare för varje ny version som släpps!

Hur skulle det se ut om iTunes hade samma design som nu i OS X 10.10

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-07-21 22:58

Ja det här var ju väldigt snyggt. Knapparna överst passar verkligen in.
Kalkylator

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-07-21 23:03

Jag skulle ta något mer som det här alla dagar i veckan:
https://dribbble.com/shots/1521531-Apple-OSX-...

  • Medlem
  • 2014-07-22 00:54
Ursprungligen av lappen71:

Hur skulle det se ut om iTunes hade samma design som nu i OS X 10.10

Det var bara en personlig subjektiv bedömning. Klart att iTunes måste anpassas till Yosemites övriga utseende. Men enligt mig har det gått utför med iTunes design allt för länge redan.

Jag skulle vilja se support för teman i iOS och OS X. Fungerar ju bra för andra.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-22 09:03

Supporten skulle bli lidande. "Klicka på knappen som sitter där och ser ut så här. Min ser inte ut så..."
Jag tycker det är bra att det går att ändra men det ska vara som nu, lite svårare så inte "Svensson" ändrar hur som helst. Är man insatt och vet vad man ger sej in på, så går det.

Ursprungligen av acke:

Ja det här var ju väldigt snyggt. Knapparna överst passar verkligen in.
Kalkylator

TJa, i min uppdatering så kommer inte ens fönstret fram så min kalkylator knäcktes av den senaste uppdateringen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-08-18 20:16

Ny Yosemite-beta idag. En rad nya symboler, Bildinsamling och AppleScript och ett antal i Systeminställningar.
Påminnelser har fått ett bättre utseende.

1
Bevaka tråden