Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skum reklam

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-07 01:04

Idag hände nått skumt jag aldrig sett förut.... Jag var och gjorde ett jobb i stadsdelen Kuben (kubikenborg).. mina gamla hemtrakter.. När jag kollade min mobil, så stog det "Kubal" i displayen.. kubal är det förhärskande företaget på orten (aluminiumsmältverk, jag har jobbat där).. jag tänkte vad faan,, när jag lämnade området försvann texten...

har kubal gjort nån deal med Comviq?.. Kubal har höga skorstenar, kanske fick Comviq hänga upp en basstation där om dom broadcastade företagsnamnet....

nån som vet något???

Jag vet i alla fall att i Köpenhamn så står gatan man befinner sig på i displayen på mobilen...

Så din teori är mycket trolig!

  • Medlem
  • London
  • 2003-10-07 04:13

Det är s.k. cellinfo, här i Perth står stadsdelsnamnet i displayen...

Hmmm... befinner mig i Cph och jag har inte eller har sett någon info på min display....

Har sonofon som operatör för närvarande...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-07 16:41

nixon,

Jag skulle tippa på att Kubal har låtit en operatör sätta upp någon/några mindre basstationer som täcker just Kubals fabriksområde

Deras mobiler har sedan en typ av abonnemang som ger dem låga (om ens några) kostnader för GSM-samtal inom företaget.

Att du fick upp Kubal i displayen torde då tyda på att den letade efter ett nät just då och fann just Kubals.

-T

1
Bevaka tråden