Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kanal 13 på en Macbook Air med 10.7.5 - Hur?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2014-06-24 09:41

Har problem med störningar hemma på WLAN:et. Comhem-teknikern kom på iden att jag skulle köra på kanal 13. Har nog aldrig haft så bra fart på nätet. Allt gick bra, tills jag tog fram min macbook air modell 2008 och med OS X 10.7.5.

Macbooken fattar ingenting. Jag har tillbringat en bra stund med att googla på problemet. "Hur svårt kan det vara". Hittar ingen fungerande lösning. Språket är svenska och alla inställningar är svenska på macbooken.

Någon som har en lösning på mitt lilla delikata problem. Vill inte gå tillbaka till wlan:et som det var

Många tack.

Finns massor om det på Google.

Uppgradera till senaste OS X om du kan.
Är din Macbook köpt i USA? Då har den inte stöd för kanal 12 och 13.

Se om detta hjälper dig; https://discussions.apple.com/thread/5449619?...

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2014-06-24 10:32
Ursprungligen av keptang:

Finns massor om det på Google.

Uppgradera till senaste OS X om du kan.
Är din Macbook köpt i USA? Då har den inte stöd för kanal 12 och 13.

Se om detta hjälper dig; https://discussions.apple.com/thread/5449619?...

Tack för ditt svar. Det är en original macbook air från 2008, den går inte att uppgradera till något nyare, säger Apple.
Det är en svenskköpt macbook air
Å så är det moment 22 med att klippa och klistra in specialtecknen, då maskinen inte kan ansluta till wlanet

Ursprungligen av berntm:

...Å så är det moment 22 med att klippa och klistra in specialtecknen, då maskinen inte kan ansluta till wlanet

Du måste ju inte klippa och klistra terminalkommandona. Du kan ju skriva in dem manuellt också.

Eller lägg originalet - via en annan dator - på ett USB-minne, och klipp och klistra därifrån.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2014-06-24 10:42
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du måste ju inte klippa och klistra terminalkommandona. Du kan ju skriva in dem manuellt också.

Eller lägg originalet - via en annan dator - på ett USB-minne, och klipp och klistra därifrån.

Jesper,

Tack.
Det märks att det är dag fem på min semester. "Ingen hjärna alls", det betyder att semestern fungerar.

//Bernt

Om din router har stöd för 5GHz-bandet så bör du få ännu bättre hastighet där, kan vara något att testa (om din MBA har stöd för det, men det tror jag).

Har sett andra på nätet som köpt sin Macbook Air i europa och det funkar ändå inte med kanal 12/13, verkar vara ett problem många har.

1
Bevaka tråden