Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flickr tar bort inloggning med Facebook och Google

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Från och med 30 juni går det inte längre att logga in på bildtjänsten Flickr via sitt Facebook- eller Google-konto. Istället krävs ett konto hos ägarna Yahoo.

Läs hela artikeln här

Hej då Flickr.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2014-06-09 11:43

Undrar hur många AKTIVA konton de har?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-09 12:12

Suveränt av Flickr!

Gytt att de bojkottar både Google och Facebook, synd att inte fler tar efter.

Ursprungligen av zinned:

Suveränt av Flickr!

Gytt att de bojkottar både Google och Facebook, synd att inte fler tar efter.

Det blir nog att fler bojkottar Flickr än Google och Facebook.

Ursprungligen av zinned:

Suveränt av Flickr!

Gytt att de bojkottar både Google och Facebook, synd att inte fler tar efter.

Ja, men det är svinigt att de kräver Yahoo-login. En vanlig email-registrering är det enda rätta.

Det är riktigt synd att det inte finns mer konkurrens på Flickr-nivå. Flickr är en nischad foto/video-tjänst som gjort ett rätt bra jobb med att hålla sig aktuella och erbjuda en fungerande lösning. Det finns absolut ingen koppling till Yahoos andra tjänster och nu vill Yahoo rida på Flickrs rygg genom att tvinga folk att regga sig om de vill fortsätta med Flickr. Riktigt dåligt.

Hoppas de får en rejäl släng av badwill-sleven.

Lösningen hade varit så enkel: gör Flickr till en betaltjänst för $49/år för deras 1TB-konto, men ERBJUD gratis Flickr som ett alternativ till dem som loggar in med Yahoo. Då vet i alla fall användarna att de säljer sig, och till vilket pris.

Nej, detta skall inte stödjas. Skall försöka fasa ut Flickr så fort som möjligt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-09 20:48
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Ja, men det är svinigt att de kräver Yahoo-login. En vanlig email-registrering är det enda rätta.

Det håller jag med dig om.

Ursprungligen av maskh:

Det blir nog att fler bojkottar Flickr än Google och Facebook.

Tror jag knappast. Flickr är så stort och uppskattat, en trend som varken Google eller Facebook följer.

Dock så tror jag du tolkade mitt inlägg felaktigt, jag menade att företag och siter som tidigare "trendat" med Google/Facebook-autentisering bör skippa det. Jag talade inte om användarna, även om jag personligen gärna ser att många användare också bojkottar Google och Facebook.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-10 16:07

Från 30 juni?!! Jag fick inte logga in med google konto när jag försökte för en månad sedan. Motvilligt började jag registrera mig för ett yahoo konto när jag upptäckte att de vill ha mitt mobilnummer. Fan heller. Hellre överger jag flckr. Vilket jag redan gjort.

Ursprungligen av timofej:

Från 30 juni?!! Jag fick inte logga in med google konto när jag försökte för en månad sedan. Motvilligt började jag registrera mig för ett yahoo konto när jag upptäckte att de vill ha mitt mobilnummer. Fan heller. Hellre överger jag flckr. Vilket jag redan gjort.

Ja, jag provade igår när jag såg detta och det gick inte att logga in utan att skapa ett Yahoo-konto. Så då sa jag hej då Flickr.

1
Bevaka tråden