Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Startar om när jag stänger av

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett problem med min Mac Pro 5.1 som kommer och går. När jag försöker stänga av datorn så startar den om istället. Vanligtvis bara en gång men ibland får man stänga av den flera gånger.
Har provat att först logga ut och sedan stänga av men det blir samma resultat. Vissa dagar stänger den av som den ska men de flesta gångerna startar den om en gång.

Tänkte först att det var någon inkopplad utrustning (extern HDD, Audiointerface, etc) som spökade så jag provade att koppla ur allt men utan förändring.
Testat reparera skivbehörigheter och startdisk men samma sak händer.
Bytt startdisk till SSD (PCIe) utan att det hjälpte.

Någon med samma problem? Lösning?

Mac Pro 5.1 (mitten 2010)
Processor 2 x 2,66 GHz 6-Core Intel Xeon
Minne 24 GB 1333 MHz DDR3 ECC
Grafik ATI Radeon HD 5770 1024 MB
Programvara OS X 10.9.3 (13D65)

Ursprungligen av Christer B:

Har ett problem med min Mac Pro 5.1 som kommer och går. När jag försöker stänga av datorn så startar den om istället. Vanligtvis bara en gång men ibland får man stänga av den flera gånger.
Har provat att först logga ut och sedan stänga av men det blir samma resultat. Vissa dagar stänger den av som den ska men de flesta gångerna startar den om en gång.

Tänkte först att det var någon inkopplad utrustning (extern HDD, Audiointerface, etc) som spökade så jag provade att koppla ur allt men utan förändring.
Testat reparera skivbehörigheter och startdisk men samma sak händer.
Bytt startdisk till SSD (PCIe) utan att det hjälpte.

Någon med samma problem? Lösning?

Mac Pro 5.1 (mitten 2010)
Processor 2 x 2,66 GHz 6-Core Intel Xeon
Minne 24 GB 1333 MHz DDR3 ECC
Grafik ATI Radeon HD 5770 1024 MB
Programvara OS X 10.9.3 (13D65)

Spontant känns det någon brytare som är sliten (rent mekaniskt) och gör att du startar igen.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Spontant känns det någon brytare som är sliten (rent mekaniskt) och gör att du startar igen.

Jo, jag har tänkt det också men så fick jag reda på att en vän till mig har samma symptom på sin Mac Pro.
Har även både dammsugit och blåst rent överallt.

1
Bevaka tråden