Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipad och router

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-03 21:54

Hej!
Detta är ev. en ickefråga men eftersom jag inte fick nåt direkt svar från min bredbandsleverantörer prövar jag, lyckan här.
Vi kommer att få uppgraderat bredband i min brf och innan detta genomförs ska alla boende ändra några inställningar så att ip-adress förnyas automatiskt. Eftersom jag har ipad istället för Mac/pc så kan jag inte göra enl. guiden de skickat ut. Jag ska då ställa in min router och har googlat mig fram att inställningen görs under DHCP vanligtvis. Jag gissar att ip-adressen förnyas automatiskt redan men vill vara säker eftersom, om jag inte gör inställningen innan de uppgraderar, riskerar att tappa min uppkoppling (sker 9/6)
Tog en printscreen från några inställningar som jag hittar under min airport via ipaden. Ser det korrekt ut för automatisk förnyelse, är det "tilldelning" som syftar på att det sker automatiskt? Borde jag ha det oftare i så fall? Eller är det helt nån annanstans jag ska ställa in detta?
Tack på förhand!

Mvh Karin

Det där är hur det är för enheter som sitter bakom din AirPort (din iPad m.m.), och det ser bra ut.
Din AirPort får förmodligen redan sin IP-adress via DHCP från din internetleverantör och du behöver inte göra någon ändring.

  • Medlem
  • 2014-06-03 22:00

Vet inte exakt vad du menar med att din IP-adress ska förnyas automatiskt. Den IP-adress du får från din leverantör kan inte du göra något för att påverka. Men du har DHCP och NAT aktiverat så jag tror att dina inställningar är korrekta.
Om du vill vara på säkra sidan kan du starta om din router den dag som bytet sker.

1
Bevaka tråden