Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diskutera WWDC 2014

Tråden skapades och har fått 278 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ikväll är det dags för en av Apples-årets största höjdpunkter. WWDC drar igång klockan 19:00. Diskutera evenemanget och nyheterna med 99mac före, under och efter!

Läs hela artikeln här

Senast redigerat 2014-06-02 22:17

Det enda som är säkert är att nya versioner av OS X och IOS kommer att visas upp. För första gången på länge är det OS X som intresserar mig mest. Länge sedan det hände något större med det grafiska gränssnittet där.

Jag hoppas också att de överraskar oss med någon spännande hårdvara. Förra året premiärvisade de nya Mac Pro, kanske kan vi få se något av den där Macbook Air med Retina i år?

Jag vill hemskt gärna ha en Apple TV med en App Store och om Healthbook kommer i IOS 8 vill jag gärna höra något om den där Iwatch också.

Om en ny Apple TV presenteras (vilket jag tyvärr inte tror) hugger jag en direkt. Använder den mer än min Mac.

Det var länge sen det var så här många frågetecken inför keynoten. Förutom de givna nya versionerna av OS X och IOS är det gott om möjliga nyheter, men ont om konkret information. Det verkar som att Tim Cook menade allvar när han för några år sedan sa att Apple skulle bli hårdare på att bevaka sina hemligheter.

Jag tycker nästan alltid att ny mjukvara är mer spännande än ny hårdvara, så jag ser fram emot ett fräschare OS X, och ett mer funktionsrikt IOS. Men det vore också spännande att se nya versioner av bortglömda programvaror som Aperture, Iwork eller rentav Itunes.

Annars längtar jag efter en ny Apple TV och en Macbook Air med Retina, gärna med tolvtumsskärm och passiv kylning. Jag är tveksam till om det kommer att presenteras ikväll, tror snarare att de kommer senare i höst.

Min gissning: OS X Yosemite, IOS 8 med Healthbook, förbättringar i Icloud och något om det smarta hemmet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 11:49

Var hittar vi bästa live-stream?

  • Medlem
  • 2014-06-02 11:54
Ursprungligen av FreddeB:

Var hittar vi bästa live-stream?

I din Apple TV troligtvis. Apple säger att den ska kunna ses live. Antar att det betyder ATV.

Ursprungligen av FreddeB:

Var hittar vi bästa live-stream?

Apple direktsänder själva via webben.

Systemkrav:
Safari 4 eller senare på OS X 10.6 eller senare.
Safari i IOS 4.2 eller senare.
Apple TV, andra generationen eller senare med version 5.0.2 eller senare av mjukvaran.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-06-02 11:58

Är inte måndag en ovanlig dag för keynotes?

Ursprungligen av Json_81:

Är inte måndag en ovanlig dag för keynotes?

WWDC inleds på måndagar och fortsätter veckan ut. Men du har rätt i att andra presentationer inte brukar vara på måndagar, utan på tisdagar.

Nu har vi en sammanställning av olika rykten som cirkulerar inför ikväll:

Läs artikeln här

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-06-02 13:18

Uppföljning på screenshot-ryktet: http://9to5mac.com/community/these-are-not-th...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-02 13:44
Ursprungligen av Dalle:

I din Apple TV troligtvis. Apple säger att den ska kunna ses live. Antar att det betyder ATV.

För mig strular det nästan alltid att se den i ATV, ständiga avbrott. Det brukar fungera bättre i iPad av någon anledning.

Någon som har koll på 10:00 pdt i svensk tid?

Ursprungligen av D_Odell:

Någon som har koll på 10:00 pdt i svensk tid?

Eventet börjar 19:00 svensk tid.

Ursprungligen av zinned:

För mig strular det nästan alltid att se den i ATV, ständiga avbrott. Det brukar fungera bättre i iPad av någon anledning.

Jag har testat ATV och dator och tycker det blir avbrott lite då och då oavsett vad jag tittar med. Just Ipad har jag inte testat än, får prova ikväll och se om det är någon skillnad

Ursprungligen av joakimo:

Uppföljning på screenshot-ryktet: http://9to5mac.com/community/these-are-not-th...

Mm, jag hoppas ju på något mer och bättre än vad de där bilderna tyder på så är nog mest nöjd om de visar sig vara fejk eller en tidig beta eller något.

Ursprungligen av D_Odell:

Någon som har koll på 10:00 pdt i svensk tid?

Den svenska tiden står både i artikeln och i den här trådens rubrik.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den svenska tiden står både i artikeln och i den här trådens rubrik.

såg precis det men bättre att fråga än va dum..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-02 14:28
Ursprungligen av D_Odell:

såg precis det men bättre att fråga än va dum..

Eller tvärtom

Ursprungligen av Dalle:

I din Apple TV troligtvis. Apple säger att den ska kunna ses live. Antar att det betyder ATV.

Fast förra gången så gick det knappt att se streamen på Apple TVn. Men det gick ganska okej via datorn.
På samma nätverk alltså.
Vet dock inte varför, men vet att många skrev det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 15:16
Ursprungligen av Dalle:

I din Apple TV troligtvis. Apple säger att den ska kunna ses live. Antar att det betyder ATV.

När den gamle blir senil så blir han en forumrookie igen - så var det ja. Tack

  • Medlem
  • 2014-06-02 15:30
Ursprungligen av FreddeB:

När den gamle blir senil så blir han en forumrookie igen - så var det ja. Tack

Senila blir de flesta, men dementa är det inte alla som blir, även om de är senila.

Hur tycker ni att Apples keynotes står sig nu efter Steve Jobs? Läste på Cult of Mac att Jony Ive borde ta över som företagets ansikte utåt och ställa sig på scen. Han verkar ju dock väldigt skygg även om han faktiskt varit på scen vid ett par tillfällen.

För er som planerar att se på kvällens sändningar i Apple TV ska kanalen nu finnas på plats. Den heter Apple Events och har toppen av Apple-loggan som ikon med samma färger som vi sett på inbjudan.

  • Medlem
  • 2014-06-02 15:46

Ingen kommer kunna ersätta Steve.

Ursprungligen av Dalle:

Ingen kommer kunna ersätta Steve.

Jo, det är stora skor att fylla och presentationerna är kanske lite tråkigare, för inövade och lite väl stela nu utan honom. Craig "Hairforce One" Federighi är rätt rolig tycker jag dock.

Ive brinner för det han/Apple gör på ett liknande sätt som Jobs så kanske han skulle kunna lyfta det hela lite.

Personligen tycker jag Phil "can´t innovate anymore my ass" Schiller har en ganska skön stil. Ingen Jobs, men kombinationen av Cooks stela korrekthet och Schillers lite lösare energi funkar tycker jag.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Hur tycker ni att Apples keynotes står sig nu efter Steve Jobs? Läste på Cult of Mac att Jony Ive borde ta över som företagets ansikte utåt och ställa sig på scen. Han verkar ju dock väldigt skygg även om han faktiskt varit på scen vid ett par tillfällen.

tror helt klart på Ive, men då blir det inte samma framträdande utan mer försiktigt proffsigt. Inget fel med det! Läs intervjun med Ive som publicerades för ett tag sedan. Bästa intervjun av anställda från äpplet

Saknar även Bertrand Serlet!

"We lööv leppard!"

Inte bara 16-årige Gustaf från Göteborgstrakten fick stipendium till WWDC. 17-åringarna David och Jonathan från Stockholm respektive Örebro är också på plats i San Francisco. Väldigt roligt!

Läs artikeln här

Bevaka tråden