Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varm mbp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 10:36

Jag har använt macbook sedan g4-tiden. Nu har jag en mbp inköpt för 2 år sedan. För ett år sedan installerade jag SSD

Jag uplever att denna blir väldigt varm, av ganska liten aktivitet (typ photoshop), och fläkten drar igång (vilket iofs är bra). Men den är väldigt varm på undersidan.

Så jag undrar om det ska vara så? Att den blir varm är ju väldigt svårt när jag vill sitta med den i soffan, och att fläkt & allt drar igång känns som det är betungande för CPU'n.

Jag trodde den skulle bli mindre varm när ag satte in SSD'n men det är nästan tvärtom

Någon som upplever något likandne, eller är det fel på min dator?

Kolla i aktivitetshanteraren vad det är för program som gör att din CPU jobbar så hårt.

Sedan är det inget konstigt att en dator blir varm. Jag tror inte att det har med din SSD att göra, snarare att du har ändrat ditt användarmönster.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-02 11:49

jag tycker inte aktiviteten som syns i aktiviteteshanteraren riktigt överensstämmer med hur datorn är - det är säkert så att jag har ändrat min användarmönster. Men tycker ändå att datorn verkar overloada väl snabbt (har dessutom nyss genomfört en clean install av os x, men det påverkade väldigt lite). Kanske jag som klagar...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-02 15:12

Damm i fläkten/utblåset?

1
Bevaka tråden