ändrad färg på skärmen på min mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Hoppas att någon här inne kan hjälpa mig. Min hund råkade nämligen trampa på min dator och färgerna ändrades till något konstigt. Istället för vit bakgrund på internet tex. så är den svart, mapparna är inte längre blåa utan bruna. Ingen aning om vart jag kan ändra tillbaka detta, så hoppas verkligen att någon här kan!

Kolla skärmens inställning i kontrollpanelen. Tycker det låter som om du fått inverterade färger

• Medlem
  • Huddinge
  • 2014-05-22 00:17
Ursprungligen av sophieholmqvist:

Hej
Hoppas att någon här inne kan hjälpa mig. Min hund råkade nämligen trampa på min dator och färgerna ändrades till något konstigt. Istället för vit bakgrund på internet tex. så är den svart, mapparna är inte längre blåa utan bruna. Ingen aning om vart jag kan ändra tillbaka detta, så hoppas verkligen att någon här kan!

Kolla dessa inställningar.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-22 02:29

Man kan tycka att det är en ovanligt fingerfärdig hund du har som lyckas ställa skärmen till inverterade färger på detta sätt. Men det finns även ett snabbkommando ctrl-alt-cmd-8 (alla fyra tangenter samtidigt) som hen kan ha klarat av med två tassar.

Man aktiverar/avvaktiverar detta snabbkommando i Systeminställningar > Tangentbord > Kortkommandon > Hjälpmedel.

Ursprungligen av joakimo:

Kolla dessa inställningar.

Tack så hemskt mycket för hjälpen!!

• Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-22 09:37
Ursprungligen av IngoX:

Men det finns även ett snabbkommando ctrl-alt-cmd-8 (alla fyra tangenter samtidigt) som hen kan ha klarat av med två tassar.

Jag kände inte till detta kortkommande så jag var tvungen att testa.

Fungerar icke.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-22 10:37
Ursprungligen av zinned:

Jag kände inte till detta kortkommande så jag var tvungen att testa.

Fungerar icke.

Kortkommandot måste också vara aktiverat för att den ska fungera. Se #4.

• Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-22 11:38
Ursprungligen av frazze:

Kortkommandot måste också vara aktiverat för att den ska fungera. Se #4.

Ah, bommade den.

1
Bevaka tråden