Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Studie: Skillnader mellan IOS- och Android-användare

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En ny studie benar ut skillnaderna mellan Iphone- och Android-användare och har företag som ska annonsera på mobila plattformar i åtanke så att deras reklam når rätt målgrupp.

Läs hela artikeln här

US of A är fantastiskt.

Ursprungligen av Redaktionen:

En ny studie benar ut skillnaderna mellan Iphone- och Android-användare och har företag som ska annonsera på mobila plattformar i åtanke så att deras reklam når rätt målgrupp.

Läs hela artikeln här

Wow... man kanske själv borde göra en bild på hur vi konsumenter uppfattar såna här studier medans vi ligger dubbelvikta av skratt samtidigt som vi dubbel, eller om möjligt trippel-facepalmar på samma gång.

Har man ingen självinsikt i hur pinsamt detta är?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-05-09 22:41

Det stämmer väl in på mig iaf, förutom att vin visserligen är gott, men jag föredrar öl och jag fick för mig att testa mcdonalds i usa för att se om det var någon skillnad (svaret blir nej, förutom att plusmeny ingår).

Störtlöjligt. Den där listan stämmer inte alls..
Vad som verkligen skiljer användarna åt vad jag märkt.. (inte alla).. Android användare blir rent provocerade när du pratar om iPhone och särskilt om du säger något positivt om Apple.
Aldrig någonsin sett en Apple användare få en hatisk blick för att någon annan kör Android.

Ursprungligen av Tjosansa:

Störtlöjligt. Den där listan stämmer inte alls..
Vad som verkligen skiljer användarna åt vad jag märkt.. (inte alla).. Android användare blir rent provocerade när du pratar om iPhone och särskilt om du säger något positivt om Apple.
Aldrig någonsin sett en Apple användare få en hatisk blick för att någon annan kör Android.

Det finns fanatiker överallt. Vanliga användare bryr sig normalt inte, eller på sin höjd marginellt.

Många av oss som aktivt väljer Android gör det för att vi bryr oss om frihet, jämlikhet och rättvisa. Det är _fel_ att Apple bestämmer vad man får och inte får göra. Sedan kan man välja om man ska ha en konstruktiv dialog där man argumenterar sakligt för det. Du verkar ha drabbats av de som inte gjorde det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-10 13:52

Jag har träffat lika många fanboys på båda sidorna.

Mest intressant kanske var slutorden i artikeln "Sills noterar också att många av de här skillnaderna försvinner om man justerar för användarnas inkomster."
Men även den kan ju påverka valet av system

Senast redigerat 2014-05-10 14:31
Ursprungligen av Tjosansa:

Störtlöjligt. Den där listan stämmer inte alls..
Vad som verkligen skiljer användarna åt vad jag märkt.. (inte alla).. Android användare blir rent provocerade när du pratar om iPhone och särskilt om du säger något positivt om Apple.
Aldrig någonsin sett en Apple användare få en hatisk blick för att någon annan kör Android.

Då har du i ärlighetens namn haft väldig tur (?) med personerna du träffat. Baserat på mina erfarenheter skulle jag säga att det finns precis lika många militanta Apple-älskare som militanta Android-försvarare. Jag skulle även vilja påstå att båda läger är precis lika fåniga.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-10 19:44
Ursprungligen av Emil Å:

Då har du i ärlighetens namn haft väldig tur (?) med personerna du träffat. Baserat på mina erfarenheter skulle jag säga att det finns precis lika många militanta Apple-älskare som militanta Android-försvarare. Jag skulle även vilja påstå att båda läger är precis lika fåniga.

Fåntrattar finns det gott om

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2014-05-11 10:41

Android? Det är väl inte smittsamt hoppas jag?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-11 11:39
Ursprungligen av robart:

Android? Det är väl inte smittsamt hoppas jag?

Inte speciellt. Jag har haft det i min hand flera gånger men släppt det efter några minuter.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-05-11 21:39
Ursprungligen av kthreadd:

Det finns fanatiker överallt. Vanliga användare bryr sig normalt inte, eller på sin höjd marginellt.

Många av oss som aktivt väljer Android gör det för att vi bryr oss om frihet, jämlikhet och rättvisa. Det är _fel_ att Apple bestämmer vad man får och inte får göra. Sedan kan man välja om man ska ha en konstruktiv dialog där man argumenterar sakligt för det. Du verkar ha drabbats av de som inte gjorde det.

Det är ju bara för roligt!

Ni väljer alltså integritetskränkande-Google, kopierings-Samsung och rootkits-Sony

Ursprungligen av zappee:

Det är ju bara för roligt!

Ni väljer alltså integritetskränkande-Google, kopierings-Samsung och rootkits-Sony

Skillnaden är att man kan välja.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-12 08:22
Ursprungligen av kthreadd:

Skillnaden är att man kan välja.

Och en del av oss väljer Apple. Det är ingen som tvingar oss. Och vi gillar det, hur "fel" det än må vara att man blir inlåst.

Varför är det så viktigt för Android-förespråkare att övertyga Apple-användare att de har valt fel?

Ursprungligen av kthreadd:

Det finns fanatiker överallt. Vanliga användare bryr sig normalt inte, eller på sin höjd marginellt.

Många av oss som aktivt väljer Android gör det för att vi bryr oss om frihet, jämlikhet och rättvisa. Det är _fel_ att Apple bestämmer vad man får och inte får göra. Sedan kan man välja om man ska ha en konstruktiv dialog där man argumenterar sakligt för det. Du verkar ha drabbats av de som inte gjorde det.

"Frihet, jämlikhet och rättvisa..." Nu tycker jag att du gjorde ett tekniskt val till en fråga om politik och ideologi.

Dessutom: varför är det fel när Apple bestämmer vad du får göra på din Appletelefon men inte när Samsung bestämmer vad du får göra på din Samsungtelefon?

Ursprungligen av Vassius:

Varför är det så viktigt för Android-förespråkare att övertyga Apple-användare att de har valt fel?

Det är det inte. Vad jag vet förekommer det inga större sådana kampanjer.

Ursprungligen av BlackSmp:

Dessutom: varför är det fel när Apple bestämmer vad du får göra på din Appletelefon men inte när Samsung bestämmer vad du får göra på din Samsungtelefon?

Jag är inte bekant med Samsung eller dess produkter. Om de har samma drakoniska kontroll som Apple så är det fel.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-12 09:47
Ursprungligen av kthreadd:

Det är det inte. Vad jag vet förekommer det inga större sådana kampanjer.

Ibland räcker det med att man tar fram sin iPhone för att kolla vad klockan är för att en Android-fanatiker i ens direkta omgivning ska börja raljera om hur värdelösa Apple, iOS och iPhone är. Det har hänt mig mer än en gång, om man säger så.

Visst finns det fanatiker i båda läger. Men enligt min erfarenhet är en generell skillnad att Apple-fanatiker försvarar sina egna val, medan Android-fanatiker kritiserar andras. Viss nyansskillnad där...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-12 09:56
Ursprungligen av kthreadd:

Det är det inte. Vad jag vet förekommer det inga större sådana kampanjer.

Då vet du inte mycket. Precis som @Vassius säger är det alltid någon som har en kommentar om ens val när dom ser att man har en iPhone. Det må vara en kommentar som är menat som skämt men när man hör det så ofta försvinner det skojiga.

Ursprungligen av lappen71:

Då vet du inte mycket. Precis som @Vassius säger är det alltid någon som har en kommentar om ens val när dom ser att man har en iPhone. Det må vara en kommentar som är menat som skämt men när man hör det så ofta försvinner det skojiga.

..precis som det "alltid" är någon Apple-användare som är snabb att påpeka att bara "fattiga" kör Android eller något liknande korkat. Som jag skrev innan finns fåntrattar i båda läger, och det är precis lika dumt oavsett.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-12 14:07
Ursprungligen av Emil Å:

..precis som det "alltid" är någon Apple-användare som är snabb att påpeka att bara "fattiga" kör Android eller något liknande korkat. Som jag skrev innan finns fåntrattar i båda läger, och det är precis lika dumt oavsett.

Min personliga uppfattning är att android användare är mer aggressiv i sina kommentarer.

Ursprungligen av kthreadd:

Jag är inte bekant med Samsung eller dess produkter. Om de har samma drakoniska kontroll som Apple så är det fel.

Jag tror att du missar poängen. Alla produkter innehåller val och begränsningar som tillverkarna gör - det ingår i processen. Att använda starka värdeladdade och negativa ord som "drakoniska" inte en bra grund för givande diskussioner.

Men om jag bortser från det, vad är det som är omänskligt (drakoniskt) i Apples designval och begränsningar?

Kan det vara så att de som känner sig inlåsta i en iPhone helt enkelt har krav som inte Apple kan matcha? Jag tycker att det låter konstigt att dissa hela telefonen bara för att den inte matchar ens krav. Jag känner mig inte inlåst i min iPhone men har heller inga större krav än att ringa, sms:a, använda den som fjärr till tv/stereo (Netflix, Youtube, Spotify osv) plus surf, spel, bankärenden. När jag tänker efter då förstår jag inte var skon klämmer? Vad kan Android som inte iOS kan egentligen?

1
Bevaka tråden