Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya funktioner i Google Maps 3.0

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

UPPDATERAD. Google Maps för IOS når version 3.0.0 och får flera nya funktioner så som körfältsguidning, offlinekartor och Uber-integrering.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-05-07 10:41

Även tidigare versioner av Google maps kunde spara offline-kartor genom att skriva "ok maps".

Ursprungligen av joakimo:

Även tidigare versioner av Google maps kunde spara offline-kartor genom att skriva "ok maps".

Just ja, det har du rätt i, nu är det i alla fall enklare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-07 11:56
Ursprungligen av joakimo:

Även tidigare versioner av Google maps kunde spara offline-kartor genom att skriva "ok maps".

Det var nog den mest obskyra lösningen jag läst på länge, inte konstigt att jag aldrig hittade offline-maps tidigare!

Ursprungligen av Erik.dv:

Det var nog den mest obskyra lösningen jag läst på länge, inte konstigt att jag aldrig hittade offline-maps tidigare!

Vill minnas att de kör med samma typ av kommandon för exempelvis Google Glass, tror man säger "ok glass" för att aktivera dem. Inte helt lätt nej.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-07 12:49

Fortfarande är Google en hackig upplevelse. Why!? Apples kartor är mjukare på en iPhone 4 än Google Maps på 5s skulle jag tro. Det finns ingen som helst logik i det.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-05-07 14:24

Finns det någon anledning till att varken Googles eller Apples kartapp visar hastighet? Eller har jag bara missat det?

Då kan man nog kasta TomTom nu......

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-07 17:29

Skala på kartan!

Äntligen! Det var på tiden!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-07 20:39

Offline funktionen är värdelös

Har testat offline funktionen och den fungerar inte på ett godtyckligt område. För de flesta större städer (exempelvis St Petersburg eller Tokio) får man felmeddelande - området är inte tillgängligt. :-/

För det första förstår jag inte varför det inte går att spara kartor över städerna (de finns ju redan i telefonen för att jag tittat på dem). För det andra skulle det vara vettigare att kunna markera ett område som man vill spara. Oftast vill man spara antingen en viss stadsdel eller/och vägen dit som man använder när man ska köra. I det sista fallet skulle man bara spara ett avlångt område längs vägen.

Ursprungligen av timofej:

Har testat offline funktionen och den fungerar inte på ett godtyckligt område. För de flesta större städer (exempelvis St Petersburg eller Tokio) får man felmeddelande - området är inte tillgängligt. :-/

För det första förstår jag inte varför det inte går att spara kartor över städerna (de finns ju redan i telefonen för att jag tittat på dem). För det andra skulle det vara vettigare att kunna markera ett område som man vill spara. Oftast vill man spara antingen en viss stadsdel eller/och vägen dit som man använder när man ska köra. I det sista fallet skulle man bara spara ett avlångt område längs vägen.

För mig räcker det med Sverige i det fallet. (exempelvis St Petersburg eller Tokio) nja........

Google maps offline är fundamentalt värdelöst. Har alltid varit. Kommer antagligen alltid vara, eftersom de inte kan sniffa data från en telefon som inte löpande laddar kartbitar.

Det sagt så påstår google själva att problemet med att det inte går att offlinelagra vissa länder har med upphovsrätt att göra. På android är det en baggis att kringå den restriktionen, men antagligen inte på ios, eftersom kringåendet kräver sidladdning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-07 22:49
Ursprungligen av adress@mac:

För mig räcker det med Sverige i det fallet. (exempelvis St Petersburg eller Tokio) nja........

Det är ju precis tvärt om! Utomlands vill man inte betala svindyra roamingavgifter. Hemma kan man använda sin vanliga 3G uppkoppling.

Efter uppdateringen har appen börjat hänga sig okontrollerat mycket. Försökte orientera mig i storstan nu på eftermiddagen och appen hängde sig tre gånger. Har aldrig hänt förut.

Någon som upplever samma sak?

1
Bevaka tråden