Hur importera bilder till iPhoto från Dropbox?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-05-06 20:58

Min Macbook Pro (2009) kraschade i förra veckan, och nu har jag köpt en Macbook Air.

På min gamla dator hade jag lagt iPhoto i min lokala Dropbox-mapp så alla bilder fanns sparade online. Nu har jag avslutat nedladdningen av 9000 bilder från Dropbox (molnet) till min nya dator. De ligger i datorns lokala Dropbox-mapp. Men, när jag ska importera bilderna till iPhoto går det inte.

I iPhoto väljer jag arkiv/importera till bibliotek, men kan inte välja min gamla iPhoto-mapp som ligger i nya datorns lokala Dropbox-mapp. iPhoto-mappen är grå och går helt enkelt inte att klicka på.

Vad gör jag för fel? Målet är att importera hela mitt iPhoto-bibliotek från Dropbox, komplett med alla mappar jag har fixat, in i min nya dator. Någon som vet hur jag bäst går tillväga?

Väldigt tacksam för hjälp. 9000 osorterade bilder är mer än min nybörjarhjärna klarar av att ta tag i.

• Skribent
  • Sollentuna
  • 2014-05-06 21:00

Håll ner Alt-tangenten när du startar iPhoto så får du välja ett bibliotek att öppna. Välj det gamla så ska allt vara som förr.

• Medlem
  • 2014-05-06 21:59
Ursprungligen av Vassius:

Håll ner Alt-tangenten när du startar iPhoto så får du välja ett bibliotek att öppna. Välj det gamla så ska allt vara som förr.

Tack. När jag gör så, har jag möjlighet att välja det gamla biblioteket (det är inte längre grått), men det visar inga bilder i iPhoto (fastän att den mappen säger sig innehåll 47 gb)?

1
Bevaka tråden