Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

rykande mac laddare

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en macbook pro som jag använde igår. När datorn hade ett procent kvar av batteriet satte jag i laddaren. Jag upptäckte snabbt att det rök från kontakten där laddaren satt. Jag drog ut laddaren och det luktade rök/bränt från den. Datorn dog och nu startar inte datorn. Lampan på laddaren lyser grönt nu efter att ha lyst gult i en dag. Bara att springa till affären och köpa en ny laddare?

Ursprungligen av malmoiten:

Har en macbook pro som jag använde igår. När datorn hade ett procent kvar av batteriet satte jag i laddaren. Jag upptäckte snabbt att det rök från kontakten där laddaren satt. Jag drog ut laddaren och det luktade rök/bränt från den. Datorn dog och nu startar inte datorn. Lampan på laddaren lyser grönt nu efter att ha lyst gult i en dag. Bara att springa till affären och köpa en ny laddare?

Det låter ju på din beskrivning som att det var något i datorn som började ryka och inte laddaren i sig. Jag skulle ta med datorn till en serviceverkstad för koll. Om laddaren verkar okej kan du ju testa den på en annan dator och likadant har du tillgång till en annan laddare går det ju att testa med din dator.

1
Bevaka tråden