Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blygsam uppdatering av Macbook Air

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har idag släppt en uppdaterad version av Macbook Air med en mindre prestandaförbättring av processorerna och sänkta priser.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-29 11:10

Om man har en MBA13" mid 2012. Får man någon prestandeökning som märks, eller är det mer finlir vi pratar om? Jag har standardprocessorn och 8 GB RAM.

Ursprungligen av xms67:

Om man har en MBA13" mid 2012. Får man någon prestandeökning som märks, eller är det mer finlir vi pratar om? Jag har standardprocessorn och 8 GB RAM.

När jag bytte från mid 12 till mid 13 märkte jag inte skitmycket. Snäppet piggare lixom. Framförallt disken. Kommer byta från mid 13 till mid 14 och där kommer det antagligen inte märkas något nämnvärt gissar jag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-29 11:48

Att byta från en '12:a med Ivy Bridge lär inte bjuda på annan hastighetsökning än vad grafiken står för. Och för vanligt bruk märks det knappast om man inte kör extern 2560x1440 skärm. Nästan hela prestandavinsten i den generationen lades på minskad strömförbrukning, som tillsammans med några ändringar i designen ledde till några timmar extra vid lätt användning. Dock är batteritiden snarlik vid hård belastning. Att byta från en 2013 modell till denna är ren idioti, samma CPU generation med endast en liten ökning i frekvens gör att vädret och planeternas position nog har större inverkan på prestandan än själva uppgraderingen.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-04-29 11:59

Kul att det händer lite, speciellt att dom justerar priserna till det bättre. Men kan ju tycka att dom borde lägga lite krut på att uppdatera andra modeller som inte uppdaterats sen 2012... *host*minin*host*

Har en 13" 2012 med 8GB och tycker prestandan är mer än tillräcklig för dom gånger jag använder lightroom och photoshop när jag är på vift. Fortfarande imponerad över hur mycket den klarar av så känner inget behov av att uppgradera den.

Ursprungligen av beh:

Att byta från en '12:a med Ivy Bridge lär inte bjuda på annan hastighetsökning än vad grafiken står för. Och för vanligt bruk märks det knappast om man inte kör extern 2560x1440 skärm. Nästan hela prestandavinsten i den generationen lades på minskad strömförbrukning, som tillsammans med några ändringar i designen ledde till några timmar extra vid lätt användning. Dock är batteritiden snarlik vid hård belastning. Att byta från en 2013 modell till denna är ren idioti, samma CPU generation med endast en liten ökning i frekvens gör att vädret och planeternas position nog har större inverkan på prestandan än själva uppgraderingen.

Jag vill bara påpeka att mitt byte mellan 13 och 14 har att göra med mitt jobb och att förra modellen säljs som demo.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-29 12:17
Ursprungligen av gubbslyna:

Jag vill bara påpeka att mitt byte mellan 13 och 14 har att göra med mitt jobb och att förra modellen säljs som demo.

Inte meningen att anklaga dig, jag ville bara flika in att en uppgradering från '13 till '14 inte är värd pengarna.

Det är märkligt att de fortfarande tvihåller på 4GB standard i en dator som inte kan uppgraderas. Det är kriminellt lite och borde dubblerats.

Uppdaterades Intel Core i7an också från 1,6 till 1,7 GHz?
Eller var det 1,7 GHz innan också?

Ursprungligen av Chaosstar:

Uppdaterades Intel Core i7an också från 1,6 till 1,7 GHz?
Eller var det 1,7 GHz innan också?

Det var 1,7 tidigare också.

Men det skulle vara intressant att se processorbeteckningen, för att se om det ändå är en ny modell.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-29 12:46

Om vi ska spekulera lite; tror ni det kommer något större i höst(typ utan fläkt) så att det är därför de kör denna lilla uppdatering nu? Jag är på G att byta så jag försöker pejla läget.

Tolkar jag det korrekt att skillnaden mellan de två olika processorerna minskar? Och brukar det vara värt att kosta på den snabbare?

Ursprungligen av xms67:

Om vi ska spekulera lite; tror ni det kommer något större i höst(typ utan fläkt) så att det är därför de kör denna lilla uppdatering nu? Jag är på G att byta så jag försöker pejla läget.

Det ryktas om en 12" utan fläkt och lite annat smått och gott till hösten ja. Retinaupplösning har nämnts också.

Ursprungligen av beh:

Inte meningen att anklaga dig, jag ville bara flika in att en uppgradering från '13 till '14 inte är värd pengarna.

Det är märkligt att de fortfarande tvihåller på 4GB standard i en dator som inte kan uppgraderas. Det är kriminellt lite och borde dubblerats.

Håller med 100%!

Passivt kylda Haswell-maskiner kommer till hösten. Iallafall från andra tillverkare så Apple bör komma med något sånt också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-29 17:36

Och hur är det med de två processorerna nu? Är det stor skillnad? Snabbhet, batteriåtgång, värme? Tänker på 13". Jag har ett visst behov av att byta då jag retar mig på att jag bara har 128 GB SSD.

1
Bevaka tråden