Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konceptvideo föreställer sig IOS 8

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En konceptvideo producerad av Techradar inkorporerar de flesta förhandstips och rykten om kommande IOS 8.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-28 19:27

Coolt! Snart behöver vi inte ha kompisar, vi kan sitta och snacka med en iFån istället.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-28 22:53
Ursprungligen av TureB:

Coolt! Snart behöver vi inte ha kompisar, vi kan sitta och snacka med en iFån istället.

Det behövs inte iOS 8 för det utan det kan du redan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-29 06:24
Ursprungligen av lappen71:

Det behövs inte iOS 8 för det utan det kan du redan

Såg bara en fortsatt trend iom iOS8 videon i denna tråd.

När jag är ute och jobbar ser jag så otroligt många människor totalt absorberade av sina telefoner att de missar majoriteten av livet runtomkring dem. Och jag pratar inte om tonåringar utan vuxna människor, ofta med barn där de knappt märker dem.

Visst finns det en och annan funktion jag inte skulle vilja vara utan, men när smartfånen har blivit folks viktigaste ägodel och de inte klarar sej utan den är det nog dags att ta ett steg tillbaka och se sej om.

Ursprungligen av TureB:

Såg bara en fortsatt trend iom iOS8 videon i denna tråd.

När jag är ute och jobbar ser jag så otroligt många människor totalt absorberade av sina telefoner att de missar majoriteten av livet runtomkring dem. Och jag pratar inte om tonåringar utan vuxna människor, ofta med barn där de knappt märker dem.

Visst finns det en och annan funktion jag inte skulle vilja vara utan, men när smartfånen har blivit folks viktigaste ägodel och de inte klarar sej utan den är det nog dags att ta ett steg tillbaka och se sej om.

Fast det går inte att dra några som helst slutsatser om IOS8 utifrån denna video.

När det gäller upptagenheten så är det egentligen ingen större skillnad för mig. När jag hade småbarn så hade jag alltid en bok med mig när jag var ute med dem. Nu har jag telefonen. Kulturellt mer "snobbigt" och "accepterat" med en bok men i praktiken väldigt liten skillnad.

För övrigt så försökte ju Microsoft med reklam om att Windows Mobile gjorde att man inte var uppslukad av telefonen - men den reklamen försvann snabbt

1
Bevaka tråden