Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmen "hackar" i Premiere Pro?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har HD filmen som jag exporterat från AE i HD och sen importera filen till Premiere Pro.

Sen när jag ska redigera stannar filen lite, går liksom inte flytande och går tungt. Gissar att filen är väldigt "tung".
exporterar jag i tex DV format går det jätte bra. men är det HD så bli det lite problem. Jag vill kunna se filen flytande utan att det stör mig. beror det på att min datorn är för svag?. Kan man på något sätt fixa i Premiere Pro så att det går flytande ändå i HD. kanske ha lägre kvalitet i själva premiere Pro under tiden man ska redigera och sen när alt är klart har man allt i högsta kvalitet innan de exporteras?.

Tacksam för hjälp.

/Joel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-28 10:13

Vilken codec exporterar du till? Ex Apple ProRes HQ bör flyta hur bra som helst i PPro.

Ursprungligen av jojosurf:

Jag har HD filmen som jag exporterat från AE i HD och sen importera filen till Premiere Pro.

Sen när jag ska redigera stannar filen lite, går liksom inte flytande och går tungt. Gissar att filen är väldigt "tung".
exporterar jag i tex DV format går det jätte bra. men är det HD så bli det lite problem. Jag vill kunna se filen flytande utan att det stör mig. beror det på att min datorn är för svag?. Kan man på något sätt fixa i Premiere Pro så att det går flytande ändå i HD. kanske ha lägre kvalitet i själva premiere Pro under tiden man ska redigera och sen när alt är klart har man allt i högsta kvalitet innan de exporteras?.

Tacksam för hjälp.

/Joel

Att filmen är i HD säger inte så mycket. Vilken codec du använder påverkar mycket, samt såklart om den ligger på en snabb disk. Det handlar om att leta flaskhalsar.
Codec: Om du exporterar i Apples Prores 422 som Max_Ha föreslår så får du en fil som ett videoredigeringsprogram i Macmiljö inte behöver tänka så hårt för att läsa om uttrycket tillåts. Detta är det format som används av t.ex. Final Cut Pro.
Ett vanligt fel (mest när man tar in material från en DSLR) är att man använder H.264-codec, den är bra för uppspelning men inte tänkt för redigering.

Om du är osäker på allt detta, öppna filen i Quicktimeplayer, öppna "filmgranskare" och skärmdumpa den och posta här....där lär all info finnas

1
Bevaka tråden