Digitalkamera under/runt 2000 kr?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-06 10:01

Är lite sugen på att skaffa mig en billig digitalkamera för att ta lite meningslösa bilder och partybilder med.
Vad finns det för märken som funkar prima med Mac och inte kostar skjortan och ligger bra i pris/kvalité?
Bilderna ska väl mest användas till att slänga upp på webben lite då och då om de nu överhuvudtaget ska publiceras någonstans.

Canon Powershot A60 är nog inte så dum. Strax över 2000 dock.

• Oregistrerad
  • 2003-10-06 10:30

Jag är helt klart nöjd med min Samsung digimax 201, 2Mpix ooch kostade 169 Euro

• Oregistrerad
  • 2003-10-06 11:29

Nikon CoolPix 3500 är nog absolut bästa köp i prisklassen just nu. Cyberphoto har fått in ett parti som dom säljer ut för 2490:-. Kameran kostade nästan det dubbla när den släpptes. En fin liten udda kamera med 3Mpixel som dessutom tar grymma närbilder. Den använder laddningsbart Li-Ion batteri som räcker till Ca: 250 bilder. Batteri ingår alltså i priset vilket inte alltid är fallet i prisklassen. Du får nog svårt att hitta något bättre för pengarna.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-06 11:53

För ett par dagar sen hade komplett.se Nikon Coolpix 2500 2 Mpix, för 995 inkl! Idag var den slutsåld men säljaren sa att de kan få in den igen...

• Oregistrerad
  • 2003-10-06 12:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Earth
För ett par dagar sen hade komplett.se Nikon Coolpix 2500 2 Mpix, för 995 inkl! Idag var den slutsåld men säljaren sa att de kan få in den igen...

Jag har försökt att köpa den för det priset hos Komplett.se, men det var bara bluff för att locka folk. Man kunde inte klicka på köp länken. Ringde upp Komplett och pratade med en kille som sade att dom inte skulle få in kameran mer. Dagspriset idag är 2000:-

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-06 12:19

Pratade med en säljare för en halvtimme sen. Han ljög sig blå alltså. Enligt honom kunde de komma att sälja den igen om de fick samma pris av Nikon. Problemet med att man inte kunde beställa var att Pricerunner länkade till en sida som Komplett tagit bort och inte kunde nås via deras egen sajt. Tror du verkligen de lagt upp en produkt bara för att lura folk?

edit:Coolpix 2500 finns inte med på deras sida längre

• Oregistrerad
  • 2003-10-06 12:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Earth
Problemet med att man inte kunde beställa var att Pricerunner länkade till en sida som Komplett tagit bort och inte kunde nås via deras egen sajt. Tror du verkligen de lagt upp en produkt bara för att lura folk?

Lura och lura, dom hade säkert några kameror att sälja. Men för att citera samma kille på Komplett så gick kamerorna åt väldigt fort. Länken med komplettsidan var kvar i flera dagar utan att det gick att handla. Syftet med en lockvara är just att locka folk, att varan sen inte finns att köpa är en annan femma. Syftet med det hela är i alla fall uppnått. Sen får man se det som man vill...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-06 12:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av ••• ? •••
Lura och lura, dom hade säkert några kameror att sälja. Men för att citera samma kille på Komplett så gick kamerorna åt väldigt fort.

Konstigt för det priset!

Klart att man blir besviken när andra köpt men jag inte hann...

Jag har en Canon PowerShot A60, och den kan jag definitivt rekommendera. Kostar kanske lite mer än vad du hade tänkt, men i gengäld får du en kompaktkamera med inställningsmöjligheter som en systemkamera.

Bl.a. kan du ställa in allting helt manuellt, vilket är en enorm fördel. Helt klart den bästa kameran i sin klass. Dessutom kan man köpa till vidvinkel- och teleobjektiv, om man har råd och lust.

Funkar hur bra som helst med Mac! Jag köpte min på ett ställe som heter www.alfadigi.com i Varberg. Jag fick en chokladkaka på köpet!

//S.

Citat:

Skrevs ursprungligen av ••• ? •••
Nikon CoolPix 3500 är nog absolut bästa köp i prisklassen just nu. Cyberphoto har fått in ett parti som dom säljer ut för 2490:-. Kameran kostade nästan det dubbla när den släpptes. En fin liten udda kamera med 3Mpixel som dessutom tar grymma närbilder. Den använder laddningsbart Li-Ion batteri som räcker till Ca: 250 bilder. Batteri ingår alltså i priset vilket inte alltid är fallet i prisklassen. Du får nog svårt att hitta något bättre för pengarna.

Håller fullständigt med. Har kollat runt och jämfört i all evighet och nu kommer Coolpix 3500 denna vecka till mig. Är " svensson" användare med 3.2 Mp räcker nog långt för mig och mina behov. Dessutom ingå laddare och laddbart batteri.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-07 18:44

Canon-kameran verkar ju trevlig, så det blir nog till att satsa på en sådan.
Ska på två schyssta konserter om några veckor så förhoppningsvis hinner jag skaffa en tills dess. Men jag fyller ju år snart, så det ordnar sig nog.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-12 18:34

Fast det blev en Nikon Coolpix 3500 istället.
Har beställt den från cyberfoto.se, ska bli hur kul som helst att testa den när den kommer!

1
Bevaka tråden