Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya konceptbilder visar Iphone 6

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Utifrån de senaste ryktena om Apples kommande Iphone-modeller har designern Martin Hajek tagit fram nya konceptbilder.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-23 16:44

Den svarta så riktig trevlig ut

Har Hajek missat att se allt som läckt från kinesiska skaltillverkare? Troligen.

Du hoppas verkligen på det där? ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-06 08:50

Det gör verkligen inte jag.

Ursprungligen av BlackSmp:

Du hoppas verkligen på det där? ?

Inte alls, men det är så det blir.

Ursprungligen av keptang:

Inte alls, men det är så det blir.

Skämt åsido, det blir intressant att se vad som händer. Jag är skeptiskt till en större telefon och tycker att i sådana fall så skulle de fundera på att göra Ipad Mini med telefonfunktion i stället. Trots allt så kan man göra FaceTime Audio via den så det är inte en så långsökt tanke (enligt mig)

Men snart så kommer facit!

Enligt ryktena ska den ju komma i både stor och liten version.. så att alla som gillar storleken på dagens flaggskepp (5"+) har ett alternativ, samtidigt som det finns en version i klassisk iPhone-storlek. Bra drag, imo.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-06 10:19
Ursprungligen av Kermit:

Enligt ryktena ska den ju komma i både stor och liten version.. så att alla som gillar storleken på dagens flaggskepp (5"+) har ett alternativ, samtidigt som det finns en version i klassisk iPhone-storlek. Bra drag, imo.

Inget bra drag om det blir som de gjorde med 5S kontra 5C, där det blev en "bantad" modell vs ett flaggskepp.

Så länge båda enheterna får samma prestanda där bara skärmstorleken skiljer så är det grönt för mig, dock ska jag inte behöva köpa en klenare modell bara för att jag inte vill släpa runt på en tv i byxfickan. Det är detta scenario jag tyvärr tror är troligast.

@Kermit, så tror jag också att det blir.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-06 12:07
Ursprungligen av zinned:

Inget bra drag om det blir som de gjorde med 5S kontra 5C, där det blev en "bantad" modell vs ett flaggskepp.

Så länge båda enheterna får samma prestanda där bara skärmstorleken skiljer så är det grönt för mig, dock ska jag inte behöva köpa en klenare modell bara för att jag inte vill släpa runt på en tv i byxfickan. Det är detta scenario jag tyvärr tror är troligast.

Tv och tv.. Apple och andra tillverkare styr önskad försäljning mot den modell som dom har störst vinstmarginal på. Apple kanske inte gråter krokodiltårar över den uteblivna försäljnings boomen på iPhone 5C, kanske den höga prissättningen var ett medvetet val vid lanseringen för att pusha och sätta iPhone 5S i stjärnfokus och styra upp försäljningen just mot toppmodellen och visa att den säljer bra i antal enheter "iPhone 5C död iPhone 5S bröd" kanske var huvudsyftet med lanseringen av iPhone 5C

En toppmodell hos varje tillverkare är viktig och skapar status för hela varumärket. En större skärm i dagens konkurrenssituation bidrar till viss del till statusen hos en eventuell telefon toppmodell oavsett vad vi tycker om det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-06 12:14
Ursprungligen av cubeis:

En toppmodell hos varje tillverkare är viktig och skapar status för hela varumärket. En större skärm i dagens konkurrenssituation bidrar till statusen oavsett vad vi tycker om det.

Klart varje tillverkare ska ha ett flaggskepp. Dock har Apple alltid bara haft flaggskepp, inget annat. Det som skulle kunna tolkas som bantade modeller har varit fjolårets modell som de nu säljer ut billigare. Apple är, till skillnad från övriga, en tillverkare av Premium-produkter. Det har aldrig funnits budgetmodeller av någon produkt.

En större skärm bidrar definitivt inte till någon förändring i status. Den lockar en annan målgrupp och där kan det mycket väl vara plus minus noll då vissa skippar den för att den har för stor skärm medans andra köper den pga en större skärm.

Oavsett, det jag påtalade var att jag hoppas att de inte nu kommer med någon "budget-modell" oavsett om de kommer presentera olika modeller med varierande skärmstorlek. Det finns ingen anledning att göra det, se bara på iPad Air kontra iPad Mini Retina.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-06 12:23
Ursprungligen av zinned:

Klart varje tillverkare ska ha ett flaggskepp. Dock har Apple alltid bara haft flaggskepp, inget annat. Det som skulle kunna tolkas som bantade modeller har varit fjolårets modell som de nu säljer ut billigare. Apple är, till skillnad från övriga, en tillverkare av Premium-produkter. Det har aldrig funnits budgetmodeller av någon produkt.

En större skärm bidrar definitivt inte till någon förändring i status. Den lockar en annan målgrupp och där kan det mycket väl vara plus minus noll då vissa skippar den för att den har för stor skärm medans andra köper den pga en större skärm.

Oavsett, det jag påtalade var att jag hoppas att de inte nu kommer med någon "budget-modell" oavsett om de kommer presentera olika modeller med varierande skärmstorlek. Det finns ingen anledning att göra det, se bara på iPad Air kontra iPad Mini Retina.

Man får väl vad man betalar för förhoppningsvis också i framtiden om inte Apple glömmer det på vägen i sin iver att lansera större skärmar

i Apples fall så försämras nog inte prestandan avsevärt hos en "billigare" modell med mindre skärm, men utvecklingen fokuseras nog på en dyrare modell med större kvalitets skärm med högre upplösning det säger sig ju självt inte svårt att räkna ut.
Eftersom en toppmodell är dyrare i inköp så förväntas man få lite mer prestanda så har det väl alltid funkat eller ?

Sedan om du inte vill se en större skärm med full hd upplösning och högt pixelantal, vinklad eller vad som lanseras mm som status eller viktig ur kvalitets/användaresynpunkt så kan jag inte hjälpa dig i din 4 tums bubbla.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-06 13:54
Ursprungligen av cubeis:

Man får väl vad man betalar för förhoppningsvis också i framtiden om inte Apple glömmer det på vägen i sin iver att lansera större skärmar

i Apples fall så försämras nog inte prestandan avsevärt hos en "billigare" modell med mindre skärm, men utvecklingen fokuseras nog på en dyrare modell med större kvalitets skärm med högre upplösning det säger sig ju självt inte svårt att räkna ut.

Kom in i matchen.

Varför skulle inte risken vara hög att prestandan dras ner i en "billighetsmodell"? Det ligger ju i sakens natur. Utvecklingen på konsumentsidan vad det gäller telefoner är rent praktiskt helt skruvad då skärmytan tenderar att ständigt öka från modell till modell. Denna utveckling är inte praktisk och kommer skapa problem när den nu närmar sig samma storlekar som tillverkarnas surfplattor.

Ursprungligen av cubeis:

Eftersom en toppmodell är dyrare i inköp så förväntas man få mer prestanda så har det väl alltid funkat eller ?

Sedan om du inte vill se en större skärm med full hd upplösning och högt pixelantal, vinklad eller vad som lanseras mm som status eller viktig ur kvalitets/användaresynpunkt så kan jag inte hjälpa dig i din 4 tums bubbla.

Nej, det kan man inte nödvändigtvis förvänta sig. Jag gav dig ju nyss ett exempel, iPad Air kontra iPad Mini Retina...läser du inte ordentligt?

Bubbla? Jag vet att du har problem att uttrycka dig ordentligt men du kan väl iaf försöka.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-06 14:15
Ursprungligen av zinned:

Kom in i matchen.

Varför skulle inte risken vara hög att prestandan dras ner i en "billighetsmodell"? Det ligger ju i sakens natur. Utvecklingen på konsumentsidan vad det gäller telefoner är rent praktiskt helt skruvad då skärmytan tenderar att ständigt öka från modell till modell. Denna utveckling är inte praktisk och kommer skapa problem när den nu närmar sig samma storlekar som tillverkarnas surfplattor.

Nej, det kan man inte nödvändigtvis förvänta sig. Jag gav dig ju nyss ett exempel, iPad Air kontra iPad Mini Retina...läser du inte ordentligt?

Bubbla? Jag vet att du har problem att uttrycka dig ordentligt men du kan väl iaf försöka.

Ditt Exempel ? Dåligt exempel säger jag man ska akta sig för att jämföra surfplattor med telefoner. Självklart att prestandan är likvärdig på surfplattor som ipad air och ipad mini annars skulle ju ingen köpa en ipad mini det fattar du väl ? Går ju inte att jämföra med telefoner på samma sätt. iPad mini fick ju retina skärm relativt snabbt för att hålla upp sin försäljning i sin nisch klass för 8 tums surfplattor. Surfplatte marknaden är ju mer nischad från Apples sida än så länge .

Telefoner används framför allt fortfarande för vanlig telefoni och sms i hög grad. Självklart driver spelutveckling och användande av spel på skärmens storlek när det gäller telefoner. Nintendo är det väl knappast någon som nämner längre som bärbar spelenhet .

Telefonen är med i fickan, bilen handväskan nästan alltid osv... läsplattan i mindre grad om du frågar mig den släpas inte med därför ska man inte jämföra dom rakt över disk.
Alla spel kan väl inte spelas optimalt på en 4 tums skärm eller är bara alla spel toppen på en 4 tums skärm ?

Nu vänder du på ditt resonemang mot mig hur ska du ha det, jag säger att just i Apples fall så dras kanske inte prestandan ner så mycket på en mindre telefon modell när det gäller skärmens storlek eftersom den nuvarande iPhone 5S har ett starkt segment och säljer bra. Den är underbart "fickvänlig" en kvalitetstelefon och den säljer säkert bra i framtiden också i nya formationer om man bara kan få till en effektivare och längre batteridrift lösning. Folk har tröttnat på dålig batteritid när det gäller de flesta smartphones. Sen att Apple kanske släpper större skärmar på sina toppmodeller är en annan sak och ligger i fas med spelutveckling och upplevelse användning mer filmtittande osv...

Samtidigt sa jag om du läser hela mitt inlägg att betalar man för en toppmodell med större skärm så förväntar man sig kanske mer prestanda , vad i det fattar du inte ?? Jag har inte sagt något annat utan försökte lugna din oro över risken att prestandan kan komma att dras ner på en iPhone med mindre skärm jämfört med en kommande iPhone med större skärm.

Senast redigerat 2014-05-06 19:12
  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-06 14:29
Ursprungligen av cubeis:

Ditt Exempel ? Dåligt exempel säger jag man ska akta sig för att jämföra surfplattor med telefoner. Självklart att prestandan är likvärdig på surfplattor som ipad air och ipad mini annars skulle ju ingen köpa en ipad mini det fattar du väl går ju inte att jämföra med telefoner på samma sätt ? iPad mini fick ju retina skärm relativt snabbt för att hålla upp sin försäljning i sin nisch klass för 8 tums surfplattor. Den marknaden är ju mer nischad från Apples sida än så länge .

Jag väljer att som ett sista inlägg till dig att bara snabbt kommentera ovanstående, resten är så dumt och obelyst så jag orkar inte ens bemöda mig.

Gällande ovanstående så föreslår jag att du läser mitt inlägg fler gånger så du förstår det jag har skrivit.

1) Jämförelsen mellan telefoner och surfplattor var endast för att belysa trenden med ständigt ökande skärmstorlekar, att det kommer bli ett praktiskt problem.

2) "Självklart att prestandan är likvärdig på..." - Seriöst, du vet ju inte vad du snackar om över huvud taget. Först och främst så är det inte självklart, sedan är det först nu med iPad Mini Retina som den är jämförbar med iPad Air. Aldrig tidigare. Tidigare iPad Mini t ex, den är klart sämre än både iPad 3 och iPad 4. Behöver du förklaringen igen? Läs inlägget så många gånger du behöver.

iPad Mini fick sin Retina-skärm för att det var det naturliga steget då vanliga iPad hade det, likväl Macbook'arna.

Nu har jag blivit påmind om varför jag och många med mig slutade skriva till dig tidigare senast du var igång här.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-06 14:33
Ursprungligen av zinned:

Nu har jag blivit påmind om varför jag och många med mig slutade skriva till dig tidigare senast du var igång här.

Det är ömsesidigt

Nu när du förklarar eller bortförklarar, ser inte skillnaden tyvärr längre så får man ju saken belyst på ett annat sätt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-06 14:37
Ursprungligen av cubeis:

Det är ömsesidigt

Nu när du förklarar eller bortförklarar, ser inte skillnaden tyvärr längre så får man ju saken belyst på ett annat sätt

Det kan inte du definiera, du har ju inte kompetensen att läsa innantill och förstå det du precis försökte läsa. Därför är det inte lönt att förklara något för dig.

Ursprungligen av cubeis:

Tv och tv.. Apple och andra tillverkare styr önskad försäljning mot den modell som dom har störst vinstmarginal på. Apple kanske inte gråter krokodiltårar över den uteblivna försäljnings boomen på iPhone 5C, kanske den höga prissättningen var ett medvetet val vid lanseringen för att pusha och sätta iPhone 5S i stjärnfokus och styra upp försäljningen just mot toppmodellen och visa att den säljer bra i antal enheter "iPhone 5C död iPhone 5S bröd" kanske var huvudsyftet med lanseringen av iPhone 5C
<klipp>.

Är det en utebliven försäljningsboom på 5c? Är det ett faktum eller en myt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-06 17:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Är det en utebliven försäljningsboom på 5c? Är det ett faktum eller en myt?

Bra fråga vem sitter på svaret

Ursprungligen av cubeis:

Bra fråga vem sitter på svaret

Svårt att säga men Dilger har vissa åsikter ?

http://iphone.appleinsider.com/articles/14/03...

1
Bevaka tråden