Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stressande symbol uppe i notiserna

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har efter ett par dagar börjat irritera mig på symbolen som aldrig längre vill sluta ticka runt.. Se bild nedan.

Är det en app som ställt till det eller är det efter 7.1?

Har stängt av bakgrundsuppdatering samt relativt minimalistisk platsuppdatering. Därtill stängt av mycket som ska söka information från nätet.

Tack för svar!

Ursprungligen av D_Odell:

...Är det en app som ställt till det eller är det efter 7.1...

I stort sett omöjligt att svara på, bl.a. för att vi inte vet vilka appar du kör. Men vi kan ju åtminstone konstatera att detta inte är något generellt fel i 7.1.

Har du provat att starta om telefonen?

Samma "problem" här, på en iPad Air och en iPhone 5, båda med iOS 7.1

Det syns inte när någon app är i förgrunden, endast vid startskärmen. Alla appar är uppdaterade och enheterna omstartade. Inga appar är igång. Jag tror att det hände vid senaste uppdatering av diverse appar via App Store, precis som att dom inte har laddats ner eller installerats klart. Dock är alla appar nerladdade och fungerar.

Det försvann efter omstart så kan rekommendera det! Lustigt att hårdvarureset inte gav något resultat.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-04-22 18:51
Ursprungligen av Mattias A:

Samma "problem" här, på en iPad Air och en iPhone 5, båda med iOS 7.1

Det syns inte när någon app är i förgrunden, endast vid startskärmen. Alla appar är uppdaterade och enheterna omstartade. Inga appar är igång. Jag tror att det hände vid senaste uppdatering av diverse appar via App Store, precis som att dom inte har laddats ner eller installerats klart. Dock är alla appar nerladdade och fungerar.

Samma här. Fast det försvinner av sig självt utan att jag vet vad som påverkar.

Efter uppdatering till 7.1.1 och omstart så löste det sig. Vet inte om det var ytterligare en omstart eller uppdateringen som fixade det hela, men det är inget att grubbla vidare på

Nu har min iPhone 5 börjat med detta igen, märkligt. Push och bakgrundsuppdatering är avstängt, så det borde inte vara nåt som ligger och hämtar data eller liknande.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-05-07 22:12

Snurrande hjulet betyder att något körs i bakgrunden. iCloud sync/backup kanske?

Det borde ju vara nåt sånt, men jag raderade iCloud-kontot och det gjorde ingen skillnad. Ska testa mer i morgon.

Samma här! Stäng av - sätt på, sen borta igen...

1
Bevaka tråden