min Apple Kalender har slutat att synkronisera med iphonen efter dator-byte

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Efter emigration från en mac till en ny (nu Macbook pro med 10.9.2) så har något hänt: antingen med min iphone 5 eller med kalendern eftersom uppgifter inte längre synkroniseras mellan min telefon och datorn.
Har någon förslag på vad som kan ha hänt - eller snarare vad jag kan göra för att få synkningen att fungera igen?

med vänl hälsn Jonas Ludvigsson

• Medlem
  • International user
  • 2014-04-22 10:28
Ursprungligen av jonasludvigsson:

Hej!
Efter emigration från en mac till en ny (nu Macbook pro med 10.9.2) så har något hänt: antingen med min iphone 5 eller med kalendern eftersom uppgifter inte längre synkroniseras mellan min telefon och datorn.
Har någon förslag på vad som kan ha hänt - eller snarare vad jag kan göra för att få synkningen att fungera igen?

med vänl hälsn Jonas Ludvigsson

Jag vet inte, men läste här någonstans att Apple tagit bort möjligheten att synca via wifi mellan dator och telefon i senaste mjukvarorna. Men jag kör inte senaste MacOS eller ens senaste iOS så kan inte säga säkert. Men kolla dina iCloud inställningar.

Ursprungligen av juanito:

Jag vet inte, men läste här någonstans att Apple tagit bort möjligheten att synca via wifi mellan dator och telefon i senaste mjukvarorna. Men jag kör inte senaste MacOS eller ens senaste iOS så kan inte säga säkert. Men kolla dina iCloud inställningar.

Tack för svar. Nej, detta tror jag inte (?) är problemet. Jag synkar via sladd.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-22 12:30
Ursprungligen av jonasludvigsson:

Tack för svar. Nej, detta tror jag inte (?) är problemet. Jag synkar via sladd.

Jo, det är nog detta som är fallet, om du tidigare hade en äldre version av OSX och iTunes.

I och med OSX 10.9 Mavericks togs möjligheten att synka kontakter, kalender, bokmärken och anteckningar via sladd eller wifi bort från iTunes till förmån för synk enbart via iCloud. Det fungerar snabbt och kontinuerligt var man än är internetansluten, så om du inte redan satt upp ett iCloud-konto för synk så kan det rekommenderas.

Men sladd- och wifi-synk är en efterfrågad funktion och det ryktas om att det återkommer i nästa uppdatering av iTunes eftersom det synts i betaversioner av kommande OSX 10.9.3 och iTunes 11.1.6. Borde komma ut inom de närmaste veckorna.
http://www.macrumors.com/2014/03/18/itunes-be...

1
Bevaka tråden