Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ta över ett transportföretag vad bör jag tänka på?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

det är så att mina pappa och hans syster ärvt ett transportföretag av min farfar då han dog i cancer, sedan är det så att min egen pappa också är sjuk och har svårt att driva företaget, då har han funderat på att överlåta sin del, alltså 50% av sina aktier till mig, jag funderar då på att köpa ut min fasters del, då hon vill sälja företaget, där finns transportledare och företaget är rullande sedan många år tillbaka, fasta körningar alltså, vad tycker ni?

Ursprungligen av martin90mm:

vad bör jag tänka på?

Ja, utifrån den mycket begränsade information du lämnar, så är det ju svårt (omöjligt?) att ge några tips överhuvudtaget.

Vi vet ingenting om dig - din ekonomi, dina tidigare erfarenheter, osv.

Beroende på hur situationen ser ut, så kan ju tipsen om vad du bör tänka på bli väldigt olika.

Senast redigerat 2014-04-08 16:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-08 16:19
Ursprungligen av martin90mm:

det är så att mina pappa och hans syster ärvt ett transportföretag av min farfar då han dog i cancer, sedan är det så att min egen pappa också är sjuk och har svårt att driva företaget, då har han funderat på att överlåta sin del, alltså 50% av sina aktier till mig, jag funderar då på att köpa ut min fasters del, då hon vill sälja företaget, där finns transportledare och företaget är rullande sedan många år tillbaka, fasta körningar alltså, vad tycker ni?

Mitt råd är att du vänder dig till ett forum som sysslar med sådan frågor, som t ex DrivaEget, Företagande.se eller Driftig.nu. Sedan behöver du nog ge lite mer information för att få bra råd. Lycka till!

Och den vanliga frågan: Kan du tänka dig 60-80 timmars arbetsveckor? Om inte, glöm eget företag.

Nej, skojar inte.

1
Bevaka tråden