Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skickade brev i Mail

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har stora problem med Macens Mail-program.
Ofta skriver jag och skickar mail utan att de sedan finns att hitta i skickat-mappen. Jag har kryssat för att skickade mail ska sparas på servern (one.com) men de finns inte där heller. Där finns INGA mail som jag skickat för vissa konton. Däremot finns VISSA kvar i Mail-programmet. Det går ju inte att använda Mail om man inte kan vara säker på att mail man skickat ligger kvar. När jag får svar på mitt mail dyker mitt skickade meddelande upp. Men jag får ju inte alltid svar och då glömmer jag ibland om jag skickat…

Någon som har haft samma problem?

Version av OS X?
Mail-leverantör(er)? (Gmail? Hotmail? osv)
Typ av mail-konto(n)? (POP, IMAP)

10.8.5
one.com är leverantören
IMAP

Testat att ta bort och lägga till kontot? Samma problem på webben?

Har redan gjort det en gång, eftersom jag fick det förslaget av one.com när jag hela tiden tvingades fylla i lösenord trots att det redan fanns aktiverat i Mail. Också ett problem jag har. Får ofta uppmaning att fylla i lösenorden för one,com-kontona (enbart) trots att de är rätt och redan sparade i Mail.

Ja, på webben är alla skickade meddelanden borta. Förstår inte hur några kan finnas kvar i Mail. Raderingen borde väl vara synkad?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-05 17:33

Har du bara ett konto i Mail?
Jag kör samma program mot CGatePro mailserver, har aldrig haft några problem med att mailen inte sparas.

Jag har sju olika konton, varav fyra ligger på one.com.
Har inte haft koll på om detta bara gäller kontona på one.com, men så kan det vara.
Ska försöka kolla varje gång jag skickar ett mail, om det stannar i skickat-boxen.
Men man skickar ju rätt många och snabbt så det är lätt att glömma...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-05 20:15

Då svarade du inte helt riktigt på Jespers frågor... är alla 7 kontona IMAP? Kan du hitta någon rör tråd i vilka konton som saknar mail i Skickat? Är alla kontona inställda så att de ska sparas på servern, eller vissa inställda för att sparas på datorn?

Alla är IMAP. Därför skrev jag bara IMAP

Alla är inställda på att sparas på servern.

Som jag nyss skrev ska jag försöka hålla koll på vilka konton som strular.
Idag var det definitivt ett one.com-konto med inställningar att skickade brev ska sparas på servern.
Men det finns varken där eller i datorn och jag har inte raderat det.

Har samma problem, men bara till 2-3 st specifika mottagare och på 1 specifikt IMAP-konto. Har inte lyckats lista ut var felet ligger.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-05 22:50
Ursprungligen av sirugo:

Alla är IMAP. Därför skrev jag bara IMAP

Alla är inställda på att sparas på servern.

Som jag nyss skrev ska jag försöka hålla koll på vilka konton som strular.
Idag var det definitivt ett one.com-konto med inställningar att skickade brev ska sparas på servern.
Men det finns varken där eller i datorn och jag har inte raderat det.

Du listade inte de andra mailoperatörerna, det var det jag avsåg.

1
Bevaka tråden