Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kolla in underbara Monument Valley

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kolla in nysläppta Monument Valley som är ett underbart vackert litet spel i en värld som lånar från M.C. Eschers klassiska "omöjliga figurer". Man ska guida Ida (ingen koppling till vår redaktör ) att ta sig fram genom allt klurigare banor där "omöjliga" vägar blir de rätta vägarna genom att manipulera vissa delar. Och njut av fantastisk grafik, varje bana är som en liten tavla.

Edit: här är en trailer:

Senast redigerat 2014-04-03 14:56
Ursprungligen av Adrian B:

Kolla in nysläppta Monument Valley som är ett underbart vackert litet spel i en värld som lånar från M.C. Eschers klassiska "omöjliga figurer". Man ska guida Ida (ingen koppling till vår redaktör ) att ta sig fram genom allt klurigare banor där "omöjliga" vägar blir de rätta vägarna genom att manipulera vissa delar. Och njut av fantastisk grafik, varje bana är som en liten tavla.

http://a1.mzstatic.com/eu/r30/Purple4/v4/e3/b3/f6/e3b3f6bb-41f6-46dd-ff75-e146db7f1396/screen480x480.jpeghttp://a3.mzstatic.com/eu/r30/Purple2/v4/4f/bd/c5/4fbdc517-9d30-7a50-68eb-823c71d959e4/screen480x480.jpeg

Joooo, låt oss låtsas att det är mig det handlar om.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Joooo, låt oss låtsas att det är mig det handlar om.

Vem vet, det kanske är du? Lite kul var det iaf när det första man ser i spelet är:

Ser trevligt ut. Men kanske att inlägget skall infogas i denna tråd?
http://www.99mac.se/forum/t/246572-tips-pa-in...

Ursprungligen av Patrick Danielsson:

Från admin: Använd denna tråd för att tipsa om intressanta program i App Store. Om du köpt ett program, skriv gärna om det i den här tråden.

Ursprungligen av johan_tanying:

Ser trevligt ut. Men kanske att inlägget skall infogas i denna tråd?
http://www.99mac.se/forum/t/246572-tips-pa-in...

Är det konsensus att allt ska ligga där? Känns som att en sex år gammal tråd med 18 sidor lätt gör att det försvinner och svårt att hitta till via Google samt framförallt så blir det knepigt att diskutera spelet då den typen av tråd brukar vara koncentrerad med tips och inte vill ha längre diskussioner om varje enskild app. Men om det är vad ni föredrar så...

Är det bra att ha en egen tråd till var och varannan småtrevlig app blir ju då motfrågan? Senaste inlägget i tråden ovan är 2014-03-28. Inte så lastgammalt. Det är ju mycket snabbare att typ scrolla senaste sidan i den tråden och få info om ett dussintal appar än att klicka på ett dussin olika separata trådar. Tycker jag iaf. Men för appar är det kanske inte jätteviktigt. Värre vore det nog om exvis tråden Vilken NAS skulle vara uppdelad på femtioelva trådar om resp märke och modell som funnits de senaste åren.

Om det nu är en tråd per app så vore det dock trevligt med någon sorts mall eller riktlinjer som ser till att det finns info om huruvida appen gäller iPad och/eller iPhone, pris osv, utan att behöva klicka sig ännu längre bort till App store/iTunes.

Ursprungligen av johan_tanying:

Är det bra att ha en egen tråd till var och varannan småtrevlig app blir ju då motfrågan?

Jag ser faktiskt inga problem med det. Vi har tusentals trådar här redan, vad gör det för skillnad om varje intressant app har en tråd? För vilka besökare blir detta ett konkret problem? Jag trollar inte, jag menar på allvar att jag inte kan föreställa mig en situation där detta är ett problem. Tre trådar om samma ämne (NAS-exempel) eller samma app, det kan förvirra besökare, förstöra bra diskussioner etc. Men en tråd om en app, inga problem.

Det är mycket lättare att hitta en enskild tråd, både med intern sökning och inte minst med Google där titeln är bland det viktigaste. Det är lättare att hålla en relevant diskussion för en app över en tid. Jag ser bara fördelar.

Monument Valley är dessutom inte vilket liten småtrevlig app som helst, sedan jag tipsade har det skrivits spaltmeter och den har hyllats till skyarna. Varje iOS och Apple-relaterad sajt har haft något om den. (Även 99mac lite senare.) Det är ett spel som kommer att hamna högt på listorna över bästa spel för 2014 mot slutet av året.

1
Bevaka tråden