Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quark pdf blir konstig vid färgkonvertering i Acrobat

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fått en Quark pdf (från version 9.3) med för hög färgmängd på vissa bilder. Ska tryckas på obestruket papper så jag går in i Acrobats Konvertera färger (Acrobat 10.1.9) och ändrar profil till obestruken. Det här är en operation som jag gjort flera gånger om dagen i åratal. Inga konstigheter. Men nu… Skuggor försvinner och ersätts med grå platta, en bild med vit snöflinga på magenta botten får plötsligt 40% cyan där ingen cyan fanns från början. Ser ut som en bugg, är detta "ett känt fel"?

  • Medlem
  • International user
  • 2014-03-31 08:58

Kanske du ska uppgradera till Quark 9.5.4.1 som är gratis.

Jag har inte Quark i någon version längre. Men vi får ju utifrån ibland och som sagt, har aldrig varit med om något liknande. Färgkonverteringen fördärvade verkligen originalet fullständigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-03-31 09:10
Ursprungligen av Scanwolf:

Jag har inte Quark i någon version längre. Men vi får ju utifrån ibland och som sagt, har aldrig varit med om något liknande. Färgkonverteringen fördärvade verkligen originalet fullständigt.

Jaha, det var så det var. Om den som skickat filen har Mavericks så måste han/hon uppdatera till 9.5.4.1.
Kan vara bra att göra ändå.
Jag använder QXP ibland för att styrsla till jobb som andra har gjort. Eller egna gamla jobb som jag inte orkat göra nya mallar till.
Generellt tycker jag att QXP flyter på mycket snabbare än InDesign.

1
Bevaka tråden