Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatisering/Datasammanfogning i inDesign

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag tror att jag redan vet svaret, men jag vill ändå fråga. Jag har så här långt endast jobbat med datasammanfogning t ex för att skriva adresser på kuvert, men då hämtar man ju info endast en gång/sida så att säga. Hur gör man för att (som i mitt aktuella fall) hämta information fyra ggr/sida?

Konkret, jag ska sätta samman en bok med fakta om fastigheter, och på varje sida ska det ligga fyra fastigheter. Jag vill alltså kunna "flöda" datasammanfogningen så att den först plockar de fyra första fastigheternas info på första sidan, och sedan fortsätter med nästa fyra på nästföljande sida osv.

Jag vet ju att man kan hämta info från fyra olika källfiler eller fyra olika olika fält, men i det här fallet är informationen alltför komplex för att jag ska kunna spara om den på det sättet.

Är det nån som förstår vad jag pratar om? Och som vet besked? Stort tack på förhand!

Det gör du i panelen för datasammanfogning. Googla på InDesign och Data Merge så kommer du att få en uppsjö av bilder och videor som förklarar.

1
Bevaka tråden