Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Clean my mac 2 inställningar Silverlight

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Är den någon vänlig själ som vet hur man inte tar bort inställningarna på microsoft silverlight när man scanar datorn. Problemet är att jag har konto hos viaplay och efter jag scanat så försvinner min inloggning på viaplay. På viaplay får man bara ha 4 enheter reggad och då blir det en ny.. När jag ringde supporten så sa dom att jag skulle söka efter universal bindings. men jag lyckades inte hitta något sånt och han på supporten hade en äldre version än mig.

Mvh
Thomas

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-18 21:07

Sluta använda dessa program. Det är inte Windows du använder.

Scanna bör inte ta bort någon information. Gör du något mer än scanna disken?

OK. så man behöver inte underhålla macen nå. eller finns det något program du rekommenderar?

Ursprungligen av lappen71:

Sluta använda dessa program. Det är inte Windows du använder.

  • Medlem
  • 2014-03-18 22:37
Ursprungligen av osseosse:

OK. så man behöver inte underhålla macen nå. eller finns det något program du rekommenderar?

Avinstallera programmet och använd datorn som vanligt bara. OS X "städar" sig självt.

Ursprungligen av Dalle:

...OS X "städar" sig självt.

Både ja och nej.

Jag rekommenderar att man använder någon form av program för att göra avinstallationer (t.ex AppCleaner eller AppDelete). Då försvinner även inställningsfiler och annat som har med programmet att göra. Även om de där filerna inte gör någon skada när de ligger kvar, så tycker jag att det är rätt skönt att bli av med dem.

Men annars så håller jag med om att det inte behövs något underhållsprogram för Macar.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Både ja och nej.

Jag rekommenderar att man använder någon form av program för att göra avinstallationer (t.ex AppCleaner eller AppDelete). Då försvinner även inställningsfiler och annat som har med programmet att göra. Även om de där filerna inte gör någon skada när de ligger kvar, så tycker jag att det är rätt skönt att bli av med dem.

Men annars så håller jag med om att det inte behövs något underhållsprogram för Macar.

Håller helt med dig på man det känns gott att få rensat.

Men det gäller ju att uppmärksamma användare att det är inte som Windows som faktiskt blir påverkad av vad som ligger kvar i registret.

Så vet man inte riktigt vad man gör så skall man bara göra som Apple tänkt sig vilket jag rekommenderar trådskaparen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-19 06:10
Ursprungligen av osseosse:

OK. så man behöver inte underhålla macen nå. eller finns det något program du rekommenderar?

Kan inte rekommendera något program eftersom jag själv aldrig använder något.

Att din inloggning försvinner om du tar bort alla data för automatisk inloggning i safari påverkar inte antalet enheter du har igång på viaplay. Du kan logga ut och logga in hur många gånger du vill utan att det påverkar. Förmodligen så uppfattar viaplay din dator som en ny dator pga det program du använder och då är det bara att låta bli att använda ett så "skadligt" program.

  • Medlem
  • 2014-03-19 13:52

Usch för Cleanmymac & Co. Använde det som ny Mac-användare, men övergav det snabbt efter att ha läst på. Visst, jag kan förstå att det "känns" bra att göra sig av med filer, även fast det inte har någon verklig betydelse. Men om man slutar använda rensningsprogram så lär man sig också att slappna av och sluta vara besatt av överblivna filer.

Bättre då att använda manuella verktyg som Daisydisk som bara bryr som om *stora* filer, och där det alltså finns en nytta med att radera dem. Ett sånt program kommer också vara mycket bättre på att hitta t.ex. onödiga filmer, tv-serier som man glömt bort att man har.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-03-19 16:43

Jag använder clean my mac 2 och har inte upplevt detta problem. Håller med om att det inte behövs när man har gott om plats, men om man hela tiden fyller upp hårddisken (lätt hänt på 128GB) så hjälper sådana program till att rensa undan onödigheter.

Ok. Då ger jag fan i Macen Å låter den sköta sig själv. Tackar för tippsen

1
Bevaka tråden