Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kan jag lagra filer och mappar på min Time Capsule?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en 2 TB Time Capsule som jag tänkte lagra alla filer på istället för MacBooken. Problemet är att jag inte kan lagra något på den, inte heller skapa några mappar. Det ända jag lyckats åstadkomma är att göra en back up på datorn. Vad gör jag för fel? Tips mottaget tacksamt.

Senast redigerat 2014-03-12 21:03
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-03-12 20:53

Du gör inget fel, Time Capsule är designad för backup.
Du kan läsa lite mer här: http://pondini.org/TM/Time_Capsule.html

Ursprungligen av Jejje65:

Har en 2 TB Time Capsule som jag tänkte lagra alla filer på istället för MacBooken. Problemet är att jag inte kan lagra något på den, inte heller skapa några mappar. Det ända jag lyckats åstadkomma är att göra en back up på datorn. Vad gör jag för fel? Tips mottaget tacksamt.

Öppna AirPort Utility, markera din TimeCapsule och klicka på "edit" knappen.
I konfigurations fönstret som dyker upp väljer du Disks och i den nedre halvan finns alternativet "Secure Shared Disk".
Sedan ska du kunna komma åt hårddisken i din TC genom att klicka på den i Finder.

Värt att notera är att en TC bara har en hårddisk, så smäller den så åker dina filer!

Du kan även ansluta en extern USB disk till din TC och dela ut den hårddisken istället för den interna, så har jag kört tidigare.

1
Bevaka tråden