Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wello – Iphone-fodralet med koll på hälsan

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Iphone-fodralet Wello kan inte ersätta läkarbesök, men alla inbyggda sensorer ger användaren mycket mätdata för att hålla kolla på hälsan.

Läs hela artikeln här

Låter väldigt intressant, blir spännande att följa dem första recensionerna om hur exakt den är och om vad exakt man ska med värdena till.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-06 15:55

De drar pengarna från kortet direkt och ska återkomma med leveransdetaljer. Jag tycker inte deras sida ser så förtroendeingivande ut att jag vill lägga dit mitt kortnummer...
Jag tycker även det är lite konstigt att man kan mäta blodtrycket bara genom att hålla fingrarna där. Saturation, puls och EKG är OK, men blodtrycket...? @keptang?

Ursprungligen av kenjon:

De drar pengarna från kortet direkt och ska återkomma med leveransdetaljer. Jag tycker inte deras sida ser så förtroendeingivande ut att jag vill lägga dit mitt kortnummer...
Jag tycker även det är lite konstigt att man kan mäta blodtrycket bara genom att hålla fingrarna där. Saturation, puls och EKG är OK, men blodtrycket...? @keptang?

Klicka "Rätta artikeln" i artikeln.

Ursprungligen av kenjon:

De drar pengarna från kortet direkt och ska återkomma med leveransdetaljer. Jag tycker inte deras sida ser så förtroendeingivande ut att jag vill lägga dit mitt kortnummer...
Jag tycker även det är lite konstigt att man kan mäta blodtrycket bara genom att hålla fingrarna där. Saturation, puls och EKG är OK, men blodtrycket...? @keptang?

Hur det går till vågar jag inte svara på, men de listar tveklöst blodtryck.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-03-06 18:22
Ursprungligen av keptang:

Klicka "Rätta artikeln" i artikeln.

Förlåt, det var @Capeman som läste till läkare väl?

Ursprungligen av kenjon:

Förlåt, det var @Capeman som läste till läkare väl?

Nästan så, http://www.99mac.se/forum/p/2186247.

OnT: Intressant produkt, köper man en så får man se till att hålla sig borta från att köpa en ny iPhone i höst, blir dyrt annars.

Det enda man kan mäta med hyfsad säkerhet via fingret brukar ju vara puls och saturstion. EKG kan jag inte se att de utlovar. Hjärtrytm är ju pulsen och den mäter man mest exakt med ett par fingrar och en klocka. Att man skulle få ett exakt och användbart blodtryck finner jag osannolikt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-06 19:18

Jag vet inte om denna utveckling är så bra och nödvändig.Vad händer om detta fodral börjar ge missvisande värden?
Känner jag mig dålig går jag till läkaren och behöver inget fodral som talar om att jag mår dåligt.

För mycket siffror och värden som man inte är kompetent nog att värdera i sina sammanhang, orsakar säkert bara en massa onödig rädsla.

Dessutom - puls och blodtryck är väl en sak, men vem behöver verkligen hålla på att mäta sin syresättning eller lungkapacitet...? Känns som en ganska begränsad målgrupp, hypokondriker inräknade.

1
Bevaka tråden