Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Peter Oppenheimer lämnar Apple

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples finanschef Peter Oppenheimer lämnar företaget i september, enligt ett pressmedelande i dag.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-03-06 09:12

Aftonbladet...!

Ursprungligen av frazze:

Aftonbladet...!

Den kommentaren förstår jag inte.

Ja, jag har sett smileyn, men trots den "förmildrande omständigheten" förstår jag ändå inte vad syftet är.

Apple släpper ett pressmeddelande om en chef som ska avgå, och vem som ska efterträda honom. Detta rapporteras som en nyhet här på forumet. Det är väl inget anmärkningsvärt med det? Vad har det med Aftonbladet att göra?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-03-06 09:53
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den kommentaren förstår jag inte.

Ja, jag har sett smileyn, men trots den "förmildrande omständigheten" förstår jag ändå inte vad syftet är.

Apple släpper ett pressmeddelande om en chef som ska avgå, och vem som ska efterträda honom. Detta rapporteras som en nyhet här på forumet. Det är väl inget anmärkningsvärt med det? Vad har det med Aftonbladet att göra?

Jo, han vare sig lämnar eller avgår - han går helt enkelt i pension. Ingen anledning till (vilseledande?) sensationsrubriker. Det finns väl inget ovanligt till att han går i pension? Däremot så används ordet lämnar och avgår i mycket mer specifika fall. Och tyvärr ofta mindre positiva sådana. Därav "Aftonbladet". Jag är inte den första som på 99mac använder mig av denna referens.

Ursprungligen av frazze:

Jo, han vare sig lämnar eller avgår - han går helt enkelt i pension. Ingen anledning till (vilseledande?) sensationsrubriker. Det finns väl inget ovanligt till att han går i pension? Däremot så används ordet lämnar och avgår i mycket mer specifika fall. Och tyvärr ofta mindre positiva sådana...

Jag ser inte samma negativa laddning i orden "lämnar" och "avgår" som du gör.

Visst, det hade kanske varit bättre om man hade skrivit "går i pension", men jag tycker inte att det är en vilseledande sensationsrubrik.

1
Bevaka tråden