Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyckelring - förhindra att den frågar efter

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Automatisk inloggning:
http://support.apple.com/kb/PH10650?viewlocal...

Kräva lösenord när man väcker datorn från viloläge:
http://support.apple.com/kb/PH10836?viewlocal...

Tack för länkarna. Jag har nu satt på lösenord och aktivering av skärmsläckare. I övrigt...Brandvägg ska väl vara "på"?

Ursprungligen av hummel:

Är rätt säker på att "automatisk inloggning" och "FileVault" finns som träffar i i hjälpen på datorn. Har du testat att i Hjälp-menyn söka i hjälpcenter?

Nej jag har inte testat. Det är frivilligt att svara. Tacksam att det finns hjälpsamma personer som svarar på mina inlägg.

Nyckelring - byte av lösenord. Just nu har jag iCloud inaktiverad dock hindrar det inte att när jag startar outlook på min dator att man ska ange sitt lösenord som är förknippat till e-post adresser (eftersom jag har ännu inte lagt det i nyckelringen). Dock undrar jag ifall man skulle lägga in sitt lösenord i nyckelringen och sedan byta sitt lösenord på t ex gmail kontot på google. Hur blir det då när man ska tillbaka till outlook på datorn - hur kan "nyckelringen" veta att jag har bytt?

Om du sparar Google-lösenordet i nyckelringen och sedan byter, så kommer Outlook säga att lösenordet är fel. Du ombeds då knappa in det korrekta lösenordet och sedan spara det i nyckelringen igen.

Ursprungligen av Mattias A:

Om du sparar Google-lösenordet i nyckelringen och sedan byter, så kommer Outlook säga att lösenordet är fel. Du ombeds då knappa in det korrekta lösenordet och sedan spara det i nyckelringen igen.

Tack för svaret. Det var det jag ville försäkra mig om. Ändå en gåta för mig att mitt outlook på datorn känner av att den har byts fast man gör det någonstans på webben. Det har ju varit så mycket strul med mitt konto på iTunes och lösenord så nu tar jag inget för givet när det gäller inloggningar och hellre frågar innan jag gör någonting.

Bevaka tråden