Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shuffle i iTunes 11 fungerar inte..

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blir tokig. Vad är som händer med det här programmet? Det blir bara värre och värre. Hur jag än vänder och vrider på den styltigaste iTunes-uppspelningen någonsin, så går det inte att spela upp shufflat. 11.1.4 - jo, det gick faktiskt med en tidigare 11:a, men nu vet jag inte vad jag ska hitta på för att kommunicera med programvaran.

Trycker jag på shuffle, i vilket läge jag än befinner mig - låtar, artister, album - så lägger sig låtarna på rad i albumföljd.

Ursprungligen av Einar Lindgren:

...lägger sig låtarna på rad i albumföljd.

Var lägger de sig på rad? Visa gärna med en bild.

Jag har inte haft några problem med shuffle-funktionen.

Vilken version av OS X kör du?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-02-19 10:38

Är det inte så att shuffle funkar först när man trycker på Play, inte direkt när man väljer knappen för shuffle?

Ursprungligen av Einar Lindgren:

Jag blir tokig. Vad är som händer med det här programmet? Det blir bara värre och värre. Hur jag än vänder och vrider på den styltigaste iTunes-uppspelningen någonsin, så går det inte att spela upp shufflat. 11.1.4 - jo, det gick faktiskt med en tidigare 11:a, men nu vet jag inte vad jag ska hitta på för att kommunicera med programvaran.

Trycker jag på shuffle, i vilket läge jag än befinner mig - låtar, artister, album - så lägger sig låtarna på rad i albumföljd.

Skumt, shuffle funktionen funkar alldeles utmärkt för mig. Jag kör iTunes 11.1.4 på OS X 10.9.1.
Kanske läge att testa en ominstallation av iTunes?

Ursprungligen av HåkanE:

...Kanske läge att testa en ominstallation av iTunes?

Jag tror inte att det behövs. Jag tror snarare att det handlar om en missuppfattning kring hur shuffle-funktionen fungerar numera. Det var därför jag frågade efter en bild, för att kunna bekräfta eller avfärda min misstanke om att han helt enkelt tittar på fel ställe.

Alltså allt lägger sig i prydlig ordning, enligt album och dess låtordning. Jag kör med 10.6.8 på MBP. Japp, kollade med iMac:en och den har samma system, men 11.0 och där funkar shuffle utan konstigheter. ???

Jag har 11.1.4 och det funkar precis som det ska där. Markerar Shuffle och listan ser ut som förväntat.

Ursprungligen av Einar Lindgren:

Alltså allt lägger sig i prydlig ordning, enligt album och dess låtordning. Jag kör med 10.6.8 på MBP. Japp, kollade med iMac:en och den har samma system, men 11.0 och där funkar shuffle utan konstigheter. ???

Ok, tack för bilden. Då föll min teori.

Då kanske det trots allt lutar mot ominstallation av iTunes.

Men vi som säger att shuffle fungerar - vi kör väl nyare system än 10.6. Så problemet handlar kanske om kombinationen av OS X 10.6 och iTunes 11.1. Och i så fall hjälper ju inte en ominstallation av iTunes, utan då krävs en uppgradering av OS X i stället.

Det första jag skulle prova är att lägga på 10.6.8-uppdateringen igen. Ladda ner här: http://support.apple.com/kb/dl1399

Nästa sak jag skulle prova är ominstallation av iTunes.

Men oavsett om de sakerna hjälper eller ej, så skulle jag nog fundera på att uppgradera OS X. För 10.6 är gammalt idag, och fler och fler program kräver nyare version av OS X.

Lyssnar på låtar med titlar som begynner på D. En slags shuffle i alla fall.

Jag kör gammalt system, för jag har inte råd att uppdatera min Adobe CS2 premium licens.

Det blev lite fint i alla fall.. 'Didn't We Almost Have it All' cover med Timo Räisinen och nu 'Die Nacht Ist Um' Manfred Krug (bästa tyska schlagern på riktigt) och över till 'Die Roboter'.

Hur trevligt det än är att läsa om vad du lyssnar på, så får du gärna också berätta om du provade något av tipsen, och om det gjorde någon skillnad.

Har inte tid med ominstallationer nu. Återkommer om och när jag ger mig på det.

1
Bevaka tråden