Glömt namnet: Program som håller ordning på vad jag gör

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

För ett par år sedan hade jag på någon av mina makar ett program som trackade allt jag gjorde: på vilka websidor jag surfade, vilka word-dokument jag hade öppna och hur mycket tid jag ägnade åt att vrida på en kloss i sketchup...

Nu skulle jag vilja använda det igen men kan inte hitta det. Är det någon där ute som har ett tips på vilket program det kan ha varit, eller på något annat som gör samma sak?

Det hamnade en liten ikon uppe vid klockan och där kunde man ställa in vilket projekt man jobbade med, och så kunde man följa upp vad man hade gjort och få ut rapporter på olika sätt.

Som sagt, ringer det någon klocka hos någon som är lika dålig på att komma ihåg att kolla på klockan när ni börjar eller slutar med något och hoppar mellan projekt och uppdragsgivare under dagen? Tipsa mig gärna!

Marcus.

Kan det vara denne ? http://manytricks.com/timesink/

Verkar finnas en uppsjö med program som gör liknande saker..

Ursprungligen av lilledanne:

Kan det vara denne ? http://manytricks.com/timesink/

Verkar finnas en uppsjö med program som gör liknande saker..

Nej, den var det inte, men något åt det hållet. Jag testar den lite och ser om den funkar bra för mig. Tack!

Andra tips på liknande program som håller koll på projekttimmar tas också gärna emot (gärna med en motivering varför ni gillar just det programmet).

Ursprungligen av Macke K:

Nej, den var det inte, men något åt det hållet. Jag testar den lite och ser om den funkar bra för mig. Tack!

Andra tips på liknande program som håller koll på projekttimmar tas också gärna emot (gärna med en motivering varför ni gillar just det programmet).

Bäst på att hålla reda på jobbade timmar tycker jag hourstracker är https://itunes.apple.com/se/app/hourstracker-...

Jag har provat många men denna är enklast med bäst översikt. Har använt den länge. Största fördelen är givetvis att den går på telefonen som jag så gott som alltid har med mig.

Lifehacker gillar den också (http://lifehacker.com/5853548/the-best-time-t...). Detta är en recension av en gammal version. Den nyaste är ios7 anpassad och är ren och snygg:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Bäst på att hålla reda på jobbade timmar tycker jag hourstracker är https://itunes.apple.com/se/app/hourstracker-...

Jag har provat många men denna är enklast med bäst översikt. Har använt den länge. Största fördelen är givetvis att den går på telefonen som jag så gott som alltid har med mig.

Lifehacker gillar den också (http://lifehacker.com/5853548/the-best-time-t...). Detta är en recension av en gammal version. Den nyaste är ios7 anpassad och är ren och snygg:)

Tack för tipsen, men jag har dessvärre för tillfället en Nokia med WP8, så iPhone-appar är inte aktuellt för mig. Det är framförallt när jag sitter vid datorn som jag behöver hålla koll på tiden, mötestider etc är enklare att hålla ordning på.

Håller på att testa både TimeSink och Finch men skulle vilja välja uppdragsgivare/projekt på ett enklare sätt.

Marcus.

1
Bevaka tråden